Wybory prezydenckie 2025. PKW podała frekwencję na godz. 17:00! Głosuje więcej osób niż w I turze [DANE]

i

Autor: Dawid Piątkowski Frekwencja na Podkarpaciu. Ile wyniosła?

Wybory prezydenckie 2025

Wybory prezydenckie 2025. PKW podała frekwencję na godz. 17:00! Głosuje więcej osób niż w I turze [DANE]

2025-06-01 18:38

Jak wielu Polaków udało się do urn? Sprawdzamy najnowsze dane z Państwowej Komisji Wyborczej. W niedzielę, 1 czerwca, trwa druga tura wyborów prezydenckich. Lokale wyborcze są otwarte do godziny 21:00. O godzinie 18.30 Państwowa Komisja Wyborcza opublikowała informacje o frekwencji na godzinę 17:00. Szczegóły poniżej.

PKW podała dane. Frekwencja 54,91%

Zgodnie z zapowiedzią, Państwowa Komisja Wyborcza po godz. 18.30 przekazała najnowsze dane dotyczące frekwencji w II turze wyborów prezydenckich. Statystyki z godz. 17:00 pokazują, jak wielu obywateli zdecydowało się skorzystać ze swojego prawa wyborczego.

Liczba osób uprawnionych do udziału w wyborach (liczba osób ujętych w spisach wyborców w obwodach, z których otrzymano dane) wyniosła 28 292 891. Wydano karty do głosowania 15 534 938 osobom uprawnionym. Frekwencja wyniosła zatem 54,91%. To około 4 punkty procentowe więcej niż frekwencja do godz. 17 w pierwszej turze.

Głosowanie trwa do 21:00. Później sondaże exit poll

Wybory zakończą się punktualnie o godzinie 21:00. Wówczas zakończy się także cisza wyborcza, a do mediów trafią pierwsze sondażowe wyniki głosowania – tzw. exit poll.

Cisza wyborcza. Do kiedy trwa?

Przypomnijmy, że w dniu wyborów obowiązuje cisza wyborcza. To czas, w którym zakazane jest prowadzenie jakiejkolwiek agitacji politycznej. Obowiązuje ona od północy z 30 na 31 maja i potrwa do momentu zamknięcia lokali wyborczych – czyli do godziny 21:00.

W tym okresie zabronione jest organizowanie wydarzeń wyborczych, kolportowanie materiałów promocyjnych, eksponowanie plakatów i emisja spotów reklamowych. Nie wolno również publikować wyników sondaży, w tym badań typu exit poll. Zakaz obejmuje zarówno przestrzeń publiczną, jak i media, internet oraz serwisy społecznościowe.