Konkurs Piórko jest jednym z najbardziej prestiżowych konkursów literackich w Polsce. Od 2015 roku zgłoszono do niego ponad 30 tysięcy prac w obu kategoriach. Dotychczas wydano dziewięć książek, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem czytelników. Laureaci otrzymali łącznie nagrody o wartości 1,8 mln zł od organizatora i fundatora – sieci Biedronka.
W Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich – 23 kwietnia odbyła się debata członków jury konkursu Piórko 2024. Komisja w składzie Renata Piątkowska, Agnieszka Karp-Szymańska, Jarosław Gugała, Wiktor Zborowski, Rafał Witek i Arkadiusz Mierzwa pochyliła się nad wyłonionymi w preselekcji tekstami i z puli 50 prac wybrało tę jedyną!
Tymczasem udało się poprosić jurorów o uchylenie rąbka tajemnicy na temat wybranego opowiadania.
Jarosław Gugała, dziennikarz: „Niezwykła, piękna, wzruszająca opowieść. Powstanie z tego piękna książka do czytania samodzielnego przez dzieci i razem z rodzicami, bo to jest historia bardzo wychowawcza.”
Agnieszka Karp-Szymańska, menadżer kultury: „Przez moje biurko przewija się wiele książek i myślałam, że już się znieczuliłam na fabułę. Ale ta książka spowodowała, że poleciały mi po policzkach łzy.”
Renata Piątkowska, autorka książek dla dzieci: „Współczesna i poruszająca realne problemy. Przemówiła do mnie bardziej niż baśniowe historie.”
Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka: „Spodobały mi się dwie perspektywy – psia i ludzka oraz język – miałem poczucie, że chce mi się czytać ją dalej.”
Kiedy z książką będą mogli zapoznać się czytelnicy?
Po wyłonieniu zwycięzcy etapu graficznego, którego nazwisko poznamy 23 września, książka trafi do produkcji, a na półki sklepów sieci Biedronka 14 listopada.
Patronami medialnymi konkursu „Piórko 2024. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” są: Gazeta.pl, e-Dziecko, Książki Magazyn do czytania, wysokieobcasy.pl oraz Radio TOK FM oraz Targi Książki i Mediów VIVELO 2024. Od pierwszej edycji honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka. Do tej pory książki wydane w ramach serii Piórko trafiły do ponad 560 000 polskich dzieci.