Awaria terminali płatniczych w Polsce
W wielu sklepach w całej Polsce klienci mają dziś poważny problem z zapłaceniem za zakupy. Terminale płatnicze odmawiają posłuszeństwa – nie działa ani karta, ani BLIK.
"Lidl ul. Poleska – awaria płatności kartą i Blikiem. Można płacić wyłącznie gotówką. Trochę zamieszania w sklepie. Radzę przygotować się na kolejki i płatność wyłącznie gotówką" – relacjonuje w mediach społecznościowych jeden z mieszkańców Białegostoku.
Podobne zgłoszenia napływają z innych miast. Klienci skarżą się na chaos przy kasach i długie kolejki.
Lawinowy wzrost zgłoszeń dotyczących płatności kartami widoczny jest w serwisie Downdetector. Użytkownicy zgłaszają problemy z działaniem kart VISA czy Mastercard.
Dlaczego nie można płacić kartą?
Jak się okazało, awaria dotyczy firmy e-Service, jednego z operatorów terminali płatniczych.
"Drodzy Klienci, wystąpiła awaria w działaniu usług płatności bezgotówkowych. Tuż po jej zdiagnozowaniu rozpoczęliśmy intensywne prace nad przywróceniem pełnej sprawności systemu. Nasz zespół techniczny pracuje nad rozwiązaniem tak szybko, jak to możliwe"- brzmi fragment komunikatu firmy opublikowanego na Facebooku.
Firma zapewniła, że będzie na bieżąco informować o postępach tych prac i przeprosiła za niedogodności.
Kolejne utrudnienia dla Polaków
To już druga poważna awaria w ostatnich dniach. W piątek rano przestał działać Rejestr Systemów Państwowych, co sparaliżowało m.in. wydawanie paszportów i dowodów osobistych.
