Awaria sieci Play. "Sytuacja wraca już do normy" (3.11.2025)
W poniedziałek na platformie Facebook klienci Play z różnych części Polski zgłaszali nieprawidłowości związane z działaniem sieci operatora. Z komentarzy internautów wynika, że problemy dotyczyły braku możliwości realizacji połączeń głosowych, wysyłania wiadomości SMS czy dostępu do internetu.
- Potwierdzam, że mierzyliśmy się z utrudnieniami w naszej sieci mobilnej. Sytuacja wraca już do normy. Przepraszamy klientów za te utrudnienia - przekazało w odpowiedzi na pytanie PAP biuro prasowe Play.
Play informuje na swojej stronie internetowej, że obsługuje ponad 13,3 miliona klientów komórkowych i ponad 2 mln abonentów usług dla domu, w tym internetu stacjonarnego i telewizji.
Poniedziałek z awariami - pojawiły się problemy z BLIKIEM
Wcześniej w poniedziałek głośno było również o problemach z płatnościami BLIK. "Obecnie obserwujemy zewnętrzny atak typu DDoS, który może powodować czasowe problemy z realizacją płatności BLIKIEM. Trwają prace nad przywróceniem płynności działania" - poinformowali po godz. 14:00 przedstawiciele operatora. Nie były to zresztą pierwsze w ostatnich dniach podobne komplikacje w działaniu usługi.
Poprzednie problemy pojawiły się bowiem w sobotę, 1 listopada. Tuż po godz. 10:00 informowano o "czasowych problemach z funkcjami BLIKA" i prowadzonych pracach, które miały przywrócić ich pełne działanie. Przed godz. 12:00 operator przekazał na platformie X: "Od wczesnych godzin porannych obserwowaliśmy zewnętrzny atak typu DDoS, który wpływał na płynne działanie płatności. Sytuacja wraca do normy - infrastruktura jest zabezpieczana, a sytuacja stale monitorowana. Od godziny 10:33 użytkownicy BLIKA nie powinni mieć już problemów z realizacją transakcji".
Czytaj również: Problemy z płatnościami BLIK. "Obserwujemy zewnętrzny atak"
Protest plantatorów tytoniu w Warszawie (3.11.2025) - zobacz zdjęcia: