Z kont klientów mBanku zniknęły pieniądze

i

Autor: Ulvi Safari/Unsplash Z kont klientów mBanku zniknęły pieniądze

Awaria w mBanku. Z kont ZNIKNĘŁY pieniądze. Sprawdź, co się stało i jak je odzyskać

2021-02-16 8:55

Klienci mBanku, którzy w poniedziałek zajrzeli na swoje konto, mogli się co najmniej zdziwić. Środki z transakcji dokonanych kartami debetowymi zostały podwójnie pobrane! To z pewnością stresująca sytuacja, która w wielu przypadkach zakończyła się wizytą w sklepie i próbą wyjaśnienia zagadki podwójnie naliczonej kwoty. Co się stało z tymi pieniędzmi i w jaki sposób można je odzyskać?

Awaria w mBanku [luty 2021]

Klienci skarżyli się, że bank dwukrotnie pobierał kwotę za płatność w sklepie stacjonarnym, ale też w internecie oraz za wypłaty z bankomatów. Na profilu mBanku na Facebooku w poniedziałek wieczorem pojawił się komunikat: „Niektórzy z Was zobaczyli na swoich kontach podwójnie zaksięgowane płatności kartami. Przepraszamy za ten błąd. Pieniądze zwrócimy na Wasze konta automatycznie, najszybciej jak to możliwe” – napisał mBank. Pod postem zaroiło się od komentarzy wściekłych klientów. “Chyba czas pożegnać się z waszym bankiem”, “mało zawału nie dostałam”, “od kiedy Facebook jest głównym kanałem komunikacji z klientem???”, “jesteście bardzo awaryjnym bankiem” - to tylko niektóre z opublikowanych opinii.  

We wtorek rano poinformowano, że właśnie rozpoczął się proces zwracania pieniędzy. Po kilkudziesięciu minutach napisano, że błąd został naprawiony, a klienci w historii operacji na swoim koncie mogą zobaczyć korektę transakcji. Jak dodano, jeżeli ktoś zwrócił coś do sklepu i dostał za to podwójny zwrot pieniędzy, to bank również i to skorygował.

Jak odzyskać pieniądze?

Podwójnie naliczone przez bank środki powinny nam zostać zwrócone automatycznie we wtorek rano. Warto prześledzić historię operacji na swoim koncie i sprawdzić, które zostały naliczone podwójnie. Jeżeli powyżej zobaczymy ponownie nazwę sklepu i transakcji z kwotą zaznaczoną kolorem zielonym, to będzie oznaczać, że bank zwrócił nam pieniądze. Jeżeli nadal środków nie ma lub macie inne zastrzeżenia, to warto skorzystać z infolinii: +48 42 6 300 800, 783 300 800, 801 300 800. 

Sonda
Czy tej zimy byłeś już na łyżwach?
Złodzieje polują na te marki samochodów | ESKA XD #016