Spis treści
Agnieszka Kotlarska - historia zamordowanej Miss Polski trafiła do HBO Max
Agnieszka Kotlarska – Miss Polski i pierwsza Polka uhonorowana tytułem Miss International. Obiecująca modelka, kochająca mama i żona. Jej kariera dopiero się rozwijała, a świat stał przed nią otworem. Nie zdążyła jednak spełnić swoich marzeń — w wieku zaledwie 24 lat została zamordowana przez stalkera. Jak cienka jest granica między uwielbieniem a groźną obsesją?
Agnieszka była znacznie więcej niż rozpoznawalną twarzą z okładek. Dla wielu stała się symbolem rodzącej się wolnej Polski, dowodem na to, że determinacja i talent mogą otworzyć drzwi do świata, który wcześniej wydawał się nieosiągalny.
Po zdobyciu tytułu Miss International w 1991 roku zaczęła pracować dla największych marek mody: Ralph Lauren, Estée Lauder, Versace, Giorgio Armani czy Dolce & Gabbana. Występowała na wybiegach w Nowym Jorku, Paryżu czy Mediolanie. Jej sukces dawał nadzieję i inspirował — był zapowiedzią nowego, lepszego życia.
Niestety, jej własne plany i pragnienia zostały brutalnie przerwane. 27 sierpnia 1996 roku, na oczach męża i dwuletniej córki, Agnieszka padła ofiarą tragicznego w skutkach ataku ze strony swojego stalkera.
"Zabić Miss" już do obejrzenia w streamingu
Serial "Zabić Miss" powstał, by oddać hołd niezwykłej ikonie piękna i jednocześnie zwrócić uwagę na problem stalkingu — zjawisko, które mimo upływu trzech dekad wciąż jest powszechne i bardzo niebezpieczne.
Reżyserem i współscenarzystą trzyodcinkowego serialu dokumentalnego "Zabić Miss" jest Maciej Bieliński, a współautorką scenariusza – Ewa Wilczyńska. Od 17 grudnia w serwisie HBO Max dostępne są wszystkie trzy odcinki serii "Zabić Miss".
Kampania społeczno-edukacyjna "Stalking Stop!"
Aby podkreślić skalę problemu jakim jest stalking i realnie pomóc osobom poszkodowanym, HBO Max wspólnie z Fundacją ITAKA stworzyły kampanię społeczno-edukacyjną "Stalking Stop!". W jej ramach powstała strona stalkingstop.pl — prosta i praktyczna baza wiedzy, która zawiera konkretne wskazówki, jak reagować oraz jakie prawa przysługują osobom dotkniętym tym zjawiskiem. Strona wskazuje również, gdzie szukać bezpłatnej pomocy psychologicznej i prawnej, a także udostępnia specjalne materiały informacyjne dla policji. Od 15 grudnia przy Dworcu Centralnym w Warszawie, na 12 świetlnych filarach, pojawią się plakaty przygotowane przez HBO Max. Mają one zwrócić uwagę przechodniów na kampanię i zachęcić do odwiedzenia strony. Kampania „Stalking Stop!” rozpoczęła się 26 listopada i potrwa do 28 grudnia. (informacja prasowa)
