Więcej pociągów i rozwój oferty PKP Intercity
PKP Intercity zwiększy ofertę przewozową po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy – zapowiedział w piątek, 14 listopada prezes spółki Janusz Malinowski. Jak podkreślił, tam gdzie modernizacje linii skracają czas przejazdu, notowane są dwucyfrowe wzrosty liczby pasażerów. Za przykład podał trasy Warszawa–Białystok oraz Poznań–Szczecin. Jak dodał, od 14 grudnia na tory skierowanych zostanie 527 pociągów, czyli o 110 więcej niż w dotychczasowym rozkładzie.
To jest to, czego oczekują pasażerowie – zaznaczył podczas briefingu w Skarżysku-Kamiennej.
Polecany artykuł:
Inwestycje taborowe i nowe połączenia
Malinowski przypomniał również o szerokim programie inwestycyjnym PKP Intercity. Spółka ma zakontraktowane zakupy i modernizacje taboru o wartości 16,5 mld zł. Obejmują one m.in. 644 wagony oraz 206 lokomotyw. Produkcja realizowana jest m.in. w Nowym Sączu, Bydgoszczy i Poznaniu. Szczególne znaczenie mają nowe pociągi piętrowe – zamówienie obejmuje 42 składy z opcją rozszerzenia do 72.
Te pociągi pozwolą nam w ciągu doby przewozić dodatkowo od 100 tys. do 160 tys. pasażerów – podkreślił.
Prezes zwrócił uwagę, że pasażerowie w woj. świętokrzyskim odczuwają utrudnienia związane z modernizacją linii kolejowej nr 8, szczególnie w rejonie Suchedniowa. Prace ograniczają przepustowość stacji, co wymusza redukcję liczby zatrzymań.
W momencie zakończenia tych remontów wszystkie pociągi PKP Intercity będą zatrzymywały się w Suchedniowie – zapewnił.
Po zakończeniu modernizacji linii nr 8 zwiększyć ma się oferta połączeń z woj. świętokrzyskiego. Liczba pociągów do Warszawy wzrośnie z 10 do 13 par, do Krakowa – z 14 do 17 par, a połączenia do Katowic i Wrocławia – z trzech do czterech par. PKP Intercity pozostaje największym międzyregionalnym przewoźnikiem w Polsce. W 2023 r. pociągi spółki przewiozły 78,5 mln pasażerów – o 15 proc. więcej niż rok wcześniej i o 33 proc. więcej niż w 2022 r.