Świat technologii internetowych stale się zmienia. Co jakiś czas rozmaite aplikacje zyskują popularność, by szybko ją stracić na rzecz nowych pomysłów. Jednym z cyfrowych gigantów jest Meta, która nadzoruje rozwój takich serwisów, jak Facebook czy Instagram. Firma poinformowała o najnowszych planach względem najpopularniejszego między innymi w Polsce komunikatora. Messenger wkrótce zniknie z części urządzeń.
Zobacz też: Tą aktorką interesuje się już całe Hollywood. Problem w tym, że nie istnieje
Messenger znika. Meta informuje, o jakie przypadki chodzi
Bez podania oficjalnej przyczyny nadchodzących zmian, gigant, który jest właścicielem Messengera, przekazał, że aplikacja przestanie działać 15 grudnia 2025 roku. Chodzi o jej wersję w formie natywnej aplikacji na komputery z systemami macOS i Windows. Już od 2024 roku nie można jej pobrać z platformy Mac App Store, a wkrótce aplikacja Messenger w wersji komputerowej całkowicie przejdzie do historii. Według wypowiedzi ekspertów, najprawdopodobniej chodzi o względy finansowe i stosunkowo niewielką liczbę użytkowników, którzy od Messengera w przeglądarce woleli pobraną na ich komputery apkę.
Jak się przygotować na zmianę? Co z aplikacją mobilną?
Fani desktopowej wersji Messengera są bezradni i będą musieli przyzwyczaić się do korzystania z komunikatora albo w przeglądarce internetowej, albo na urządzeniu mobilnym. W drugim przypadku nie zajdą żadne zmiany. To oznacza, że użytkownicy Messnegera na telefonach komórkowych czy tabletach będą mogli z niego dalej korzystać w dotychczasowy sposób.
Co Meta sugeruje osobom, które używały aplikacji komputerowej? Twórcy radzą, by przed wyłączeniem dostępu do niej 15 grudnia zadbali o odpowiednie zarchiwizowanie swoich wiadomości i ustawienie kodu PIN, by mieć dostęp do historii czatów. Co się stanie, jeśli po terminie zmiany będziemy próbowali odpalić aplikację na komputerze? Meta informuje, że wówczas automatycznie będziemy przekierowywani na stronę www.messenger.com.
Zobacz też: Twórcy ChatGPT czują oddech konkurencji na karku. Czy nowy program AI zdetronizuje ich kultowy produkt?