Konkurs Piosenki Eurowizji będzie świętował 70. edycję w 2026 roku. W 2015 roku, kiedy celebrowano 60. edycję, postanowiono dokonać kosmetycznej zmiany w logotypie. Z okazji kolejnego dziesięciolecia postanowiono przygotować podobną zmianę, ale tym razem bardziej radykalną. Choć w logotypie pozostało słynne serce z miejscem na flagi państw, zmieniono czcionkę i proporcje. Teraz napis "song contest", jest tej samej wielkości, co "eurovision". Organizatorzy zaprezentowali też nową czcionkę sloganu "United by Music", która została specjalnie stworzona na Eurowizję jako ekskluzywny projekt. W 2026 roku w oprawie graficznej pojawi się też ogromna liczba 70, ale z sercem zastępującym zero. Nie byle jakim sercem, bo grafiką 3D składającą się z 70 warstw. Choć zmiany nie wydają się znaczące, fani Eurowizji są załamani. Dlaczego?
ZOBACZ TAKŻE: Co wiemy o Eurowizji 2026 i Eurowizji Junior 2025? Podsumowanie najnowszych informacji
Fani Eurowizji hejtują nowe logo
Eurofani, bo tak potocznie nazywa się fanów Eurowizji, to osoby, które nie lubią zmian i znane są z przywiązania do tradycji konkursu. Co nie podoba im się w nowym logotypie? Najczęściej padającym przymiotnikiem jest "infantylne". Twierdzą, że bardziej pasuje do Eurowizji Junior niż dorosłej Eurowizji. Nie podoba im się również fakt, że napis "song contest" został powiększony, zabierając uwagę od słowa "Eurowizja". Wydaje się jednak, że organizatorom właśnie o to chodziło, ponieważ ich celem na najbliższe lata jest podkreślanie, że Eurowizja to konkurs tylko i wyłącznie muzyczny.

i
Dyrektor Eurowizji tłumaczy nowe logo
Konkurs Piosenki Eurowizji zawsze był o ewolucji – muzycznej, kulturowej i twórczej. To odświeżenie oddaje hołd 70 wspaniałym latom, a jednocześnie prowadzi markę ku ekscytującej przyszłości. Jest odważne, radosne i pełne serca – dokładnie takie jak sam konkurs. Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy je zaprezentować światu. Nasze nowe logo i oprawa wizualna zostały zaprojektowane tak, aby marka ESC była bardziej czytelna na platformach cyfrowych, aby zjednoczyć naszą rodzinę projektów w jednej przestrzeni oraz chronić markę globalnie dla członków EBU, gdy konkurs wciąż przyciąga nowe publiczności na całym świecie. Już wkrótce zaczniecie częściej dostrzegać naszą nową tożsamość wizualną w drodze do Konkursu Piosenki Eurowizji 2026, a w nadchodzących miesiącach pojawi się jeszcze więcej niespodzianek i szczegółów dotyczących wszystkich działań celebrujących 70 lat bycia zjednoczonymi przez muzykę - mówi Martin Green, dyrektor Konkursu Piosenki Eurowizji.