Loterie influencerów to temat, który od miesięcy rozpala polski internet. Teraz kulisy jednej z najgłośniejszych afer ostatnich lat trafią na wielki ekran. Film dokumentalny „Loterie influencerów. Genialny biznes czy przekręt?” ma na celu obiektywnie przedstawić sprawę, która przyciągnęła miliony Polaków, a jednocześnie wzbudziła ogromne kontrowersje prawne i etyczne. Twórcy zapowiadają, że sięgają do samego sedna problemu, by bez uproszczeń pokazać pełny obraz sytuacji.
Gdzie było państwo, gdy loterie rosły w siłę? Reżyser stawia ważne pytanie
Twórcy filmu podkreślają, że ich celem nie jest ferowanie wyroków, a rzetelne przedstawienie faktów i oddanie głosu wszystkim stronom sporu. Pomysłodawca i reżyser dokumentu, Krystian Kuczkowski, stawia odważne tezy i zadaje pytania, które do tej pory pozostawały w cieniu medialnej burzy.
Ten film nie powstał po to, by kogokolwiek wybielać. Powstał, by pokazać, że w tej historii nie ma tylko czerni i bieli. Jest cała gama szarości, o której do niedawna było cicho. Przykładowo, wszyscy skupili się na influencerach, bo to łatwy i medialny cel. A ja w tym filmie zadaję niewygodne pytanie: gdzie było państwo i jego instytucje, gdy ten 'genialny biznes' rósł w siłę na oczach milionów? Czy naprawdę nikt niczego nie widział wcześniej?
Film o loteriach influencerów. Widz w roli sędziego
Dokument ma dać widzom narzędzia do samodzielnej oceny całej sytuacji. W produkcji głos zabierają osoby, którym postawiono zarzuty, ich obrońcy, przedstawiciele prokuratury i organów skarbowych, a także niezależni eksperci z dziedziny prawa karnego, hazardowego i podatkowego. Jak dodaje reżyser, celem było stworzenie przestrzeni, w której to widz staje się sędzią.
W zalewie medialnych nagłówków i publicznych oskarżeń brakowało często jednego – faktów. Przez rok szukaliśmy świadków, dokumentów i niepublikowanych nagrań. Nie po to, by wydać wyrok, ale w celu zapewnienia widzom narzędzia, tak aby mogli wydać go sami. Zależało mi na pokazaniu oskarżycieli i obrońców, ekspertów od prawa i tych, którzy czują się oszukani. Ten film to właśnie taka sala sądowa, w której sędzią jest widz. Każdy dostaje ten sam materiał dowodowy.
Niepublikowane nagrania i głosy oszukanych. Tego w filmie o loteriach nie zabraknie
„Loterie influencerów” mają wyróżniać się nowoczesną, dynamiczną formą. W filmie zobaczymy nie tylko wypowiedzi ekspertów, ale również fabularyzowane sceny, niepokazywane wcześniej nagrania z monitoringu oraz ekskluzywne materiały zza kulis. Co więcej, po raz pierwszy publicznie głos zabiorą zwycięzcy loterii, którzy twierdzą, że nigdy nie otrzymali obiecanych nagród wartych miliony złotych. To może być jeden z najbardziej wstrząsających elementów dokumentu.
Twórca hitów o Buddzie i Frizie. Kim jest Krystian Kuczkowski?
Za reżyserię filmu odpowiada Krystian Kuczkowski, doświadczony twórca, który ma na koncie jedne z najgłośniejszych polskich dokumentów ostatnich lat. Widzowie mogą go kojarzyć z takich produkcji jak bijący rekordy popularności „Budda. Dzieciak ’98”, „Sanah na stadionach” czy „Friz&Wersow. Miłość w czasach online”. Kuczkowski jest także współtwórcą hitów „Ania”, „Krzysztof Krawczyk – całe moje życie” i „Maryla. Tak kochałam”. Jego nazwisko to gwarancja filmowej jakości i wnikliwego spojrzenia na portretowanych bohaterów.
Film „Loterie influencerów. Genialny biznes czy przekręt?” pojawi się na ekranach kin w całej Polsce już 10 października. Będzie można go obejrzeć w sieciach Multikino i Cinema City. To pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć, jak naprawdę wygląda współczesny biznes internetowych idoli.