Robiąc zakupy w internecie coraz częściej podamy OFIARAMI wycieku danych. Są najnowsze wyniki badań

2021-11-29 8:09
zakupy internet
Autor: wiadomosci.onet.pl

Ponad połowa Polaków korzystających z Internetu zetknęła się z oszustwem w sieci – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie mBanku. Najnowsze badania wykazały konkretne liczby ofiar z tym związanych pod kontem wycieku danych. Jak robią to oszuści?

Postępująca cyfryzacja życia sprawia, że musimy być coraz bardziej uważni podczas korzystania z sieci. Praca i nauka zdalna, na które wielu z nas musiało przejść w trakcie pandemii, sprawiły, że coraz więcej czasu spędzamy przy komputerze. Jak się okazuje, wiąże to za sobą wiele niebezpieczeństw. 

Robimy zakupy, bierzemy kredyty, kupujemy ubezpieczenia, zapewniamy sobie opiekę medyczną, a przez profil zaufany odwiedzamy e-urzędy. W tych miejscach często zostawiamy swoje dane, a te - są przechwytywane. 

Wzrasta liczba cyberprzestępstw

Jak wynika z badania bezpieczeństwa w internecie, przeprowadzonego na zlecenie mBanku, o którym czytamy na stronie tech,wp.pl, 58 proc. respondentów przyznało, że oni lub ich bliscy zetknęli się z oszustwami w sieci. Nasze roztargnienie i coraz bardziej zaawansowane socjotechniki używane przez cyberprzestępców sprawiają, że wciąż łatwo dajemy się oszukać. Działalność internetowych złodziei jest wyrachowana i często sprofilowana na konkretną osobę. Oszuści potrafią długo gromadzić dane oraz przeszukiwać portale społecznościowe, aby zdobyć jak najwięcej informacji, które potem mogą wykorzystać np. podając się w rozmowie telefonicznej za policjanta lub pracownika banku.

Ofiarą wycieku danych padło blisko 1,3 mln Polaków podczas e-zakupów - wynika z najnowszych badania dot. rzetelności sklepów internetowych. Ok. 760 tys. konsumentów zapytano podczas składania zamówienia w e-sklepie o PESEL, który nie jest niezbędny przy tego typu transakcjach.

Zdrowo, aktywnie, charytatywnie... pomaganie przez morsowanie
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze