TRENDY W MODZIE

Pokaz mody THE RED EXPERIENCE. Tej jesieni w modzie i designie niepodzielnie rządzi czerwień!

2024-10-04 13:43

Pasja, odwaga i zmysłowość – a to wszystko w formie nasyconych czerwienią, monochromatycznych stylizacji o widowiskowych, ultranowoczensych formach. W miniony piątek, 27 września br., bar Gimlet w warszawskiej Fabryce Norblina przeistoczył się w modowy wybieg, na którym królowała czerwień w najróżniejszych odcieniach i fasonach.

Inspirujące show w wykonaniu Barta Pniewskiego, Miłosza Kuleszy oraz grupy młodych projektantów nie pozostawiło złudzeń – jesień upłynie pod znakiem ognistych barw. Wydarzenie było częścią projektu Truly Unique by Ploom. Poprowadziła je Paulina Sykut-Jeżyna, a na widowni i na ściance pojawiły się znane gwiazdy ze świata mediów, m.in.: Ida Nowakowska, Patrycja Kazadi, Dawid Woliński i Maciej Musiał.

Pokaz mody THE RED EXPERIENCE by PLOOM. Tej jesieni w modzie i designie niepodzielnie rządzi czerwień!

i

Autor: Marcin Oliva Soto

Red is the new black

THE RED EXPERIENCE to hołd oddany kolorowi czerwieni – barwie pełnej energii, symbolizującej siłę, odwagę i pasję. To właśnie ten kolor zdominował światowe wybiegi i został okrzyknięty wiodącą barwą obecnego sezonu. Intensywna, nasycona czerwień skutecznie przeciwstawia się ponurej, jesiennej aurze. Patrząc na sylwetki pojawiające się na wybiegu, mogliśmy na moment zapomnieć o chłodnej temperaturze na zewnątrz, gdyż zarówno sama czerwień jak i odważne, futurystyczne projekty artystów rozgrzewały wyobraźnię i pobudzały zmysły.

Jeszcze przed rozpoczęciem show prowadząca pokaz, Paulina Sykut-Jeżyna chętnie podzieliła się z nami swoimi spostrzeżeniami na temat czerwieni oraz modowych trendów na jesienny sezon.

- Bardzo lubię czerwień. Szkoda, że to kolor tak niedoceniany na co dzień, rzadko pojawia się na naszych ulicach. Na pewno czerwień jest odważna i pozwala się wyróżniać. Jest potrzebna, gdy chcemy coś podkreślić albo wyrazić siebie. Dziś wieczorem chociażby niewielki, czerwony akcent jest zdecydowanie wskazany – powiedziała prezenterka, zwracając naszą uwagę na piękny kwiat w odcieniu czerwieni, który był bardzo efektowną ozdobą jej różowego garnituru.

Zapytaliśmy gwiazdę, jak często sięga po czerwone stroje i dodatki.

- Nie noszę tego koloru zbyt często. Czerwień jest bardzo elegancka i wytworna. Kojarzy mi się zarówno z wieczorową, piękną suknią, jak i ze zmysłowym, hiszpańskim tańcem paso doble. Wybieram ten kolor na wielkie wydarzenia, gale telewizyjne i inne wyjątkowe okazje. W takich sytuacjach czerwień zawsze dodaje mi energii i pewności siebie – dodała Paulina Sykut-Jeżyna. - Bardzo cieszy mnie, że w tym sezonie w kolekcjach pojawiają się czerwone ubrania i akcenty. Myślę, że będę przemycać ten kolor w swoich stylizacjach

Pokaz mody THE RED EXPERIENCE by PLOOM. Tej jesieni w modzie i designie niepodzielnie rządzi czerwień!

i

Autor: Marcin Oliva Soto

Popis talentu młodych projektantów

Dawno nie widzieliśmy na wybiegach tak potężnej dawki czerwieni, która dosłownie zdominowałaby wieczór. Miniony pokaz THE RED EXPERIENCE w Fabryce Norblina śmiało można uznać za wieczór, gdy projektanci zaprezentowali nam wszystkie modowe atuty tego niezwykłego koloru i pod przewodnictwem Barta Pniewskiego, znanego jako HighBart, stworzyli wspaniałe kolekcje, cechujące się nowatorskim podejściem do formy i futurystycznym stylem. Monochromatyczna czerwień dodatkowo podkreślała kunszt krawiectwa początkujących artystów.

Wiktoria Król, jedna z projektantek tego wyjątkowego pokazu, zgodziła się zdradzić nam kulisy powstawania jej prac.

- Tworząc tę kolekcję, chciałam zwrócić uwagę ta fakt, że rzeczy użytkowe mogą być także szalone i nietypowe. Moje projekty to zabawa z kobiecością – z jednej strony nieco deformują sylwetkę, z drugiej, eksponują ją w niekonwencjonalny sposób. Na pewno z każdą kolejną kolekcją moje projekty będą coraz bardziej stonowane i użytkowe, jednak obecnie skupiam się właśnie na takich szalonych, artystycznych pomysłach i czerpię czystą przyjemność z ich tworzenia.

Wiktoria przyznała, że stworzenie kolekcji utrzymanej jedynie w czerwieni było dla niej sporym wyzwaniem.

- Na początku czułam, że jestem rzucona na głęboką wodę, jednak z biegiem czasu zaczęłam odkrywać artystyczny potencjał czerwieni. Ten kolor świetnie podkreśla geometryczność, fakturę materiału i formę, tworząc bardzo nowoczesny i „czysty” efekt. Ten pokaz mnie zainspirował i otworzył na czerwień. Myślę, że będę sięgać po tę barwę w przyszłości – dodała Wiktoria Król.

Podobne refleksje na temat pracy przy czerwonej kolekcji miała inna młoda twórczyni, Julia Bogacz.

- Kolor czerwony jest piękny, wyrazisty, ale dla projektanta może być trochę ograniczający. Było to nowe, bardzo ciekawe doświadczenie – wcześniej nie tworzyłam ubrań w tym kolorze. Lubię eksperymentować z formą i kolorem, więc tworzenie tej kolekcji przyniosło mi wiele frajdy i satysfakcji. Proces powstawania tych ubrań był dosyć szybki, bardzo kreatywny – przyznała artystka.

Ciekawą polemiką z projektami debiutantów była kolekcja Miłosza Kuleszy. Twórca jest obecny w modzie od wielu lat jako projektant i trendsetter. Sylwetki, które stworzył na potrzeby pokazu THE RED EXPERIENCE, to kwintesencja jego stylu – wygodnej, ulicznej mody i ponadczasowej prostoty z lekką nutką elegancji.

- Pokaz był dla mnie okazją, by pokazać czerwień w zupełnie nowej odsłonie. Ten kolor jest niezwykle rzadko używany w modzie. Jednocześnie, to kolor bardzo klasyczny, co widać szczególnie u kobiet. Trudno zaprzeczyć, że czerwone usta, czerwone szpilki to kwintesencja ponadczasowej elegancji. Znacznie mniej czerwonych akcentów można spotkać w modzie męskiej, ale np. czerwona muszka swego czasu była ciekawym dodatkiem w męskich stylizacjach. Po długiej przerwie czerwień wraca w wielkim stylu i jest kolorem tego sezonu. Tego trendu nie dostrzegamy jeszcze na polskich ulicach, ale za granicą jest bardzo widoczny, np. w postaci koszul czy choćby tylko skarpetek. Widać to nie tylko na ulicach, ale przede wszystkim w social mediach. Czerwień jest kolorem numer jeden według internautów – wyjaśnił Miłosz.

Zapytaliśmy artystę, czy widzi siebie w czerwieni i czy zamierza eksperymentować z tym kolorem w modowych stylizacjach.

- Mam dziś czerwoną podszewkę przy kurtce, więc zaczynam się z tym kolorem oswajać (śmiech). Lubię mocne kolory, a czerwień pojawia się u mnie w roli dodatków. To często jedna rzecz, która wyraźnie wyróżnia się w moim outficie – przyznał Miłosz Kulesza. – Myślę, że w Polsce ludzie bardzo otwierają się na odważne kolory. Ten proces wciąż trwa, ale myślę, że z biegiem czasu czerwień stanie się nieodłącznym elementem nie tylko kobiecych, ale i męskich stylizacji.

Pokaz mody THE RED EXPERIENCE by PLOOM. Tej jesieni w modzie i designie niepodzielnie rządzi czerwień!

i

Autor: Marcin Oliva Soto

Red High Fashion – powiew stylu z nowojorskich ulic w interperetacji HighBarta

Wydarzenie zamknął pokaz RED High Fashion autorstwa Barta Pniewskiego, który odważnie połączył różne style i elementy charakterystyczne dla mainstreamowej mody, eksperymentując z fasonami i kolorami. Finałowy pokaz Barta przeniósł publiczność na nowojorskie ulice. Czerwień w interpretacji tego twórcy stała się symbolem wolności, niczym nieskrępowanej swobody i oczywiście, zabawy.

Kolekcja HighBarta, a także projekty młodych twórców w pełni korespondują z ideą konceptu Truly Unique by Ploom. Projekt Truly Unique by Ploom proponuje powrót do osobistej unikalności i autentyczności, ma pomóc odbiorcy w definiowaniu własnego, niepowtarzalnego stylu w oparciu o wartości jakimi są świadoma konsumpcja, świeżość, trwałość i oryginalność.

Pokaz THE RED EXPERIENCE był doskonałym przykładem synergii mody, technologii i sztuki, co sprawiło, że wydarzenie na długo pozostanie w pamięci gości. Każdy, kto miał przyjemność podziwiać to wyjątkowe show, z pewnością zakochał się w czerwieni tak, jak my.

„Twins Pick” czyli czym jest vintage i moda drugoobiegowa? DROGOWSKAZY
Czy wiecie że wyprodukowanie jednej koszulki pochłania aż 2700 litrów słodkiej wody? To tyle ile wystarcza jednej osobie na 2,5 roku! Ale troska o środowisko nie musi wiązać się z zupełną rezygnacją z mody – warto jednak zainteresować się drugim obiegiem i kupować to co zostało już wyprodukowane. Zwłaszcza że pasja do vintage, to nie tylko kwestia stylizacji, ale także styl życia. Przekonują o tym bliźniaczki, Ola i Magda Czyżewskie, twórczynie marki „Twins Pick”, których sklep tworzy tzw. Nowy Bazar Różyckiego. Są organizatorkami pokazów mody drugoobiegowej, do których angażują innych sprzedawców i straganiarzy a także m.in. osoby w wieku senioralnym z Centrum Aktywności Międzypokoleniowej Nowolipie. O swojej pasji, pracy i planach na przyszłość opowiedziały w Drogowskazach. Do wysłuchania rozmowy zaprasza Aleksandra Galant.
Drogowskazy