Lot EK310 wylądował 30 lipca na międzynarodowym lotnisku Hangzhou Xiaoshan, gdzie został serdecznie powitany przez lokalne władze i przedstawicieli lotniska. Wydarzeniu towarzyszył uroczysty salut wodny. Pasażerowie inauguracyjnego rejsu z Dubaju otrzymali pamiątkowe upominki, w tym breloczki, certyfikaty oraz zestawy do degustacji chińskiej herbaty, przygotowane specjalnie z okazji otwarcia nowej trasy.
Lot przewiózł pasażerów z całej globalnej siatki połączeń Emirates, w tym z kluczowych rynków, takich jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Nigeria, Włochy, Hiszpania, Arabia Saudyjska i Brazylia. Na pokładzie znalazła się również delegacja VIP złożona z przedstawicieli najwyższego kierownictwa Emirates oraz członków międzynarodowych mediów.
Lot EK310, realizowany Boeingiem 777-300ER linii Emirates, wylatuje z Dubaju o godz. 9.40, a do Hangzhou przylatuje o godz. 22.00. Rejs powrotny, EK311, startuje z Hangzhou o 00.10 i ląduje w Dubaju o 4.55 (Letni rozkład Emirates. Wszystkie godziny podane są w czasie lokalnym).
Dogodnie zaplanowane połączenie Emirates zapewnia optymalne możliwości przesiadek do Hangzhou przez Dubaj dla pasażerów z 40 miast w Europie, 21 w Afryce, 13 na Bliskim Wschodzie, a także z Brazylii i Argentyny. Linie oferują również wygodne połączenia w obie strony z Hangzhou do kluczowych miast, takich jak Stambuł, Barcelona, Kair czy Johannesburg – również z przesiadką w Dubaju.
Lepsze rozwiązania cargo
Szerokokadłubowy Boeing 777-300ER oferuje do 16 ton ładowności w przestrzeni bagażowej każdego rejsu, co umożliwia sprawny transport przesyłek wymagających szybkiej dostawy, takich jak towary e-commerce, farmaceutyki, urządzenia elektroniczne oraz inne produkty o wysokiej wartości.
Jako jeden z największych na świecie ośrodków e-commerce, Hangzhou dysponuje kompleksowym ekosystemem handlu cyfrowego oraz zaawansowaną infrastrukturą logistyczną, pełniąc rolę kluczowej bramy międzynarodowej dla wielu chińskich marek.
Dzięki rozległej sieci Emirates SkyCargo obejmującej sześć kontynentów oraz szybkim połączeniom tranzytowym przez hub w Dubaju, towary z Hangzhou i szerszego regionu Delty Rzeki Jangcy mogą szybciej trafiać na rynki wschodzące na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Azji Południowej i Ameryce Łacińskiej, co skraca czas dostaw i poprawia wydajność łańcuchów dostaw.
Emirates na rynku Chin kontynentalnych
Obecnie linie Emirates realizują 49 lotów tygodniowo do pięciu głównych miast Chin: Pekinu, Szanghaju, Kantonu, Shenzhen i Hangzhou. Przewoźnik wprowadził również swoją flagową usługę bezpłatnego transportu szoferem dla pasażerów klas First i Business w Hangzhou, rozszerzając ofertę luksusowych usług do ponad 70 miast na świecie, w tym m.in. Pekinu, Szanghaju, Londynu, Paryża, Dubaju i Mediolanu. Uprawnieni pasażerowie mogą teraz korzystać z ekskluzywnego, bezpłatnego transportu w promieniu 80 kilometrów od Międzynarodowego Lotniska Hangzhou Xiaoshan, realizowanego przez pojazdy Mercedes-Benz klasy E (Obowiązują warunki i zasady).
Dzięki dodaniu Hangzhou do rozwijającej się sieci połączeń na chińskim kontynencie, Emirates budują silny korytarz lotniczy wspierający handel, turystykę oraz wymianę cyfrową między Chinami a Bliskim Wschodem, a także innymi regionami świata. Nowa trasa otworzy dodatkowe możliwości dla chińskich marek, umożliwiając im dotarcie do odbiorców na całym świecie, jednocześnie zapewniając pasażerom Emirates lepszy dostęp do tego dynamicznego centrum technologicznego.
Na trasie Dubaj – Hangzhou linie Emirates operują samolotem Boeing 777-300ER, wyposażonym w 8 apartamentów klasy First, 42 miejsca w klasie Business oraz 304 w klasie Economy. Pasażerowie mogą korzystać z nagradzanego systemu rozrywki pokładowej ice, oferującego ponad 6 500 kanałów w ponad 40 językach, w tym po chińsku. Całość dopełnia menu inspirowane kuchnią regionalną, w którym nie brakuje popularnych chińskich dań i deserów.
Dzięki umowom interline oraz codeshare z liniami China Southern Airlines, Air China i Sichuan Airlines, Emirates oferują rozszerzoną łączność z kierunkami poza własną siecią połączeń na terenie Chin.
Poza usługami lotniczymi, Emirates angażują się również w rozwój sektora turystycznego Chin, nawiązując istotne partnerstwa na różnych płaszczyznach. W ubiegłym roku linie podpisały Memorandum o Porozumieniu (MoU) z Chińskim Centrum Kultury ZEA, mające na celu wspólną promocję Chin jako kluczowego kierunku w globalnej sieci połączeń przewoźnika.
Podróżni z ZEA oraz innych krajów Rady Współpracy Zatoki (GCC) mogą odwiedzać Chiny kontynentalne bez wizy przez okres do 30 dni, co znacznie ułatwia zarówno podróże służbowe, jak i turystyczne.