Jak nakręcono skok na skakance w "Squid Game 3"? Prawdziwy horror dla aktorów

2025-07-07 16:23

Skakali na skakance bez skakanki! Trzeci sezon "Squid Game" podniósł poprzeczkę, serwując widzom grę, która na ekranie mroziła krew w żyłach. Jednak to, co działo się za kulisami, było prawdziwym horrorem dla aktorów i testem ich wytrzymałości. Twórcy sięgnęli po niezwykłe triki, by stworzyć iluzję, a uczestnicy musieli zmierzyć się z niewidzialnym "wrogiem". Jak udało się oszukać widzów i co sprawiło, że gwiazdy serialu nazwały tę scenę koszmarem? Oto sekrety produkcji.

Spis treści

  1. Ta gra w "Squid Game 3" była najtrudniejsza. Skakali na skakance bez skakanki!
  2. Jak nakręcono Skok na Skakance w 3. sezonie "Squid Game"?

Ta gra w "Squid Game 3" była najtrudniejsza. Skakali na skakance bez skakanki!

Twórca serialu, Hwang Dong-hyuk, oraz odtwórca głównej roli Gracza 456, Lee Jung-jae, są zgodni: "Skakanka" to była najtrudniejsza gra w historii wszystkich trzech sezonów, zarówno pod względem fizycznym, jak i technicznym. Na czym polegał jej fenomen i jednocześnie największa trudność? Uczestnicy musieli skakać na gigantycznej skakance, ale... na planie w ogóle jej nie było.

Aktorzy, pozbawieni wizualnego punktu odniesienia, musieli polegać wyłącznie na słuchu. Rytm wyznaczał im specjalny system dźwiękowy: krótkie sygnały "beep, beep, beep" informowały o ruchu skakanki, a jeden długi "beeeep" był znakiem, że lina znajduje się przy stopach i należy wykonać skok. Sam Lee Jung-jae przyznał, że "utrzymanie rytmu nie było łatwe" i zgranie się z dźwiękami było jednym z największych wyzwań. Co więcej! Operator kamery musiał współpracować ściśle z zespołem efektów specjalnych, aby połączyć prawdziwe występy aktorów z komputerowo generowaną skakanką. Proces ten wymagał wielokrotnych poprawek i był bardzo czasochłonny.

Cała scena została nakręcona na niebieskim tle (tzw. blue screen/blue-box), a mordercza lina została dodana dopiero w postprodukcji. Dlaczego wybrano kolor niebieski, a nie bardziej popularny zielony? Odpowiedź jest banalnie prosta – kultowe, zielone dresy graczy zlałyby się z tłem, uniemożliwiając późniejszą obróbkę komputerową i "wycinkę" tła.

Skakanka Squid Game - sezon 3 (kulisy)

i

Autor: Netflix Skakanka w 3. sezon "Squid Game" (kulisy)
Jak nakręcono SQUID GAME 2? Kulisy drugiego sezonu | To Się Kręci

Jak nakręcono Skok na Skakance w 3. sezonie "Squid Game"?

Za mroczną i nostalgiczną oprawą wizualną stała scenografka Chae Kyoung-sun. Ujawniła, że główną inspiracją dla całej scenografii była... "droga do domu". Widoczna w tle stacja kolejowa nawiązuje do koreańskich dworców, z których ludzie wracają do rodzin podczas świąt, co miało budzić tęsknotę za dzieciństwem. Nawet stroje gigantycznych robotów, Young-hee i Chul-su, zaprojektowano tak, by wyglądały jak dzieci ubrane w swoje najlepsze ubrania na podróż do domu.

Kulisy "Squid Game 3" przedstawiają, że jednym z najbardziej pracochłonnych detali były ręcznie malowane kwiaty na podłodze. Chae Kyoung-sun chciała, by gracze, którzy spadną i zginą, "spoczęli na prawdziwych kwiatach". Mimo że platforma, na której stali aktorzy, miała "zaledwie" 1,5 metra wysokości, u wielu z nich wywoływała autentyczny lęk wysokości, potęgowany faktem, że nie byli przypięci żadnymi linami asekuracyjnymi. Oto wszystkie ciekawostki na temat gry w skakankę w 3. sezonie "Squid Game" w pigułce:

  • Najtrudniejsza gra: Według twórców była to najtrudniejsza w realizacji gra w 3. sezonie serialu
  • Skakanka z komputera: Wielka mechaniczna skakanka nie istniała, została w całości wygenerowana komputerowo (CGI)
  • Sygnały dźwiękowe: Aktorzy skakali w rytm sygnałów dźwiękowych: "beep, beep, beep" oznaczało ruch liny, a długi "beeeep" moment skoku
  • Niebieskie tło: Całość nakręcono w studio Daejeon Expo Science Park na niebieskim tle, które później zastąpiono w montażu
  • Scenografia: nawiązywała do nostalgicznej podróży do domu rodzinnego, ze stacją kolejową w tle
  • Miejsce nagrań: mogło pomieścić do 300 osób podczas kręcenia tej sceny
  • Kwiaty na podłodze: 15 artystów przez miesiąc ręcznie malowało kwiaty na podłodze, aby śmierć graczy była bardziej symboliczna
  • Wysokość platformy: Platforma była umieszczona na wysokości 1,5 metra, co i tak wywoływało u aktorów lęk wysokości
  • Czas budowy: Budowa samego planu zdjęciowego do tej gry trwała aż 3 miesiące
  • Brak zabezpieczeń: Aktorzy nie byli przypięci linami (poza pojedynczymi przypadkami), co zwiększało realizm ich strachu. Pod platformą znajdowały się jednak materace
  • Realistyczna lalka: Lee Jung-jae podczas skoków musiał nosić lalkę dziecka, co dodatkowo utrudniało zadanie
  • Wyzwanie dla starszych aktorów: Reżyser podkreślił, że gra była ekstremalnie wyczerpująca nawet dla młodych, a starsi aktorzy musieli dotrzymywać im kroku
  • Symboliczne znaczenie: Gra symbolizowała zniekształcone pragnienie powrotu do niewinności i najszczęśliwszych chwil dzieciństwa

Poniżej specjalnie dla Was udostępniamy kulisy z nagrań do tej gry w 3. sezonie "Squid Game".