Toyota bZ4X Executive 218 KM 4x4 XMODE

i

Autor: Jan Guss-Gasiński Toyota bZ4X Executive 218 KM 4x4 XMODE

Toyota wycofuje auta ze sprzedaży, bo odpadają koła. "Szczerze przepraszamy"

Koncern Toyota poinformował, że wycofuje ze sprzedaży samochody. Powodem zaskakującej decyzji jest ryzyko poluzowania mocowania kół, co w efekcie w czasie szybkiej jazdy może doprowadzić do zerwania śrub i odpadnięcia kół.

Toyota wycofuje auta ze sprzedaży

Największy na świecie producent samochodów zgłosił wycofanie ze sprzedaży swoich samochodów. Chodzi konkretnie o SUV bZ4X. Spośród 2700 pojazdów 2200 zostało przeznaczonych na Europę, 260 na Stany Zjednoczone, 10 na Kanadę i 110 na Japonię. Ten model to pierwszy masowo produkowany SUV elektryczny Toyoty.

Akcja rozpoczęła się zaledwie w dwa miesiące od rozpoczęcia sprzedaży tego modelu - informuje agencja Reuters.

Jakby tego było mało, Subaru także poinformowało, że z tego samego powodu wycofuje na całym świecie około 2600 egzemplarzy Solterra, pierwszego całkowicie elektrycznego pojazdu opracowanego wspólnie z Toyotą.

Okazuje się, że ostre zakręty i nagłe hamowanie mogą spowodować poluzowanie śruby piasty, zwiększając ryzyko wypadnięcia koła z pojazdu. 

- Szczerze przepraszamy za wszelkie związane z tym niedogodności – informuje Toyota na swojej stronie internetowej. - Naprawimy to tak szybko, jak to możliwe, ale badamy szczegóły.

Rzecznik Toyoty powiedział, że nie każdy model został poddany wycofaniu, ale odmówił podania liczby wyprodukowanych.

Wycofanie z rynku ma miejsce niecałe dwa miesiące po tym, jak Toyota, stosunkowo spóźniona na rynku pojazdów elektrycznych, wprowadziła na rynek krajowy elektrycznego SUV-a bZ4X.

Z powodu akcji wycofywania toyoty ze sprzedaży odwołane zostały wszelkie akcje promocyjne połączone z jazdami próbnymi. 

Toyota elektryczna zastąpi hybrydy?

Toyota, jako najdynamiczniej rozwijająca się firma, była wielokrotnie krytykowana za zbyt wolny rozwój samochodów wyłącznie elektrycznych. Fani motoryzacji i specjaliści dziwili się, że to właściwie jedyny wielki koncern, który nie sprzedaje samochodów elektrycznych, gdy tymczasem robi to już większość konkurentów.

Okazuje się, że przyczyna leży w niewielkiej popularności samochodów elektrycznych w samej Japonii. Modele hybrydowe benzynowo-elektryczne pozostają znacznie bardziej popularne na rodzimym rynku Toyoty niż pojazdy elektryczne, które według danych branżowych stanowiły zaledwie 1% samochodów osobowych sprzedanych w Japonii w zeszłym roku.

Mimo to rynek szybko się rozwija, a zagraniczni producenci samochodów, w tym Tesla Inc (TSLA.O), wyraźnie wkraczają na ulice miast takich jak Tokio. I właśnie to sprawiło, że teraz Toyota stawia na auta elektryczne.

Toyota Supra obchodzi 35-lecie