Wynik opiera się na nowym projekcie Wirtualnych Mediów — „Wirtualnym Wskaźniku Wpływu” (WWW), który po raz pierwszy kompleksowo mierzy obecność i oddziaływanie marek medialnych w internecie, łącząc tradycyjne dane pokazujące oglądalność portalu z informacjami o aktywności brandu w mediach społecznościowych i kanałach wideo.
Pierwszy ranking uwzględnia dane za wrzesień. Wg nich „SE” ma skumulowany wynik na poziomie 30,74 (Onet – 42,08; WP – 39,64), a Radio ESKA – 10,78.
Radio ESKA "cichym bohaterem" Wirtualnego Wskaźnika Wpływu. "Super Express" "konsekwentnie budują swoją mocną pozycję"
„»Super Express« po cichu wyrasta na jednego z mocniejszych zawodników w internecie. Bez fajerwerków, ale konsekwentnie buduje swoją mocną pozycję równolegle na wielu platformach” – komentuje Michał Mańkowski, dyrektor wydawniczy i członek zarządu spółki Wirtualnemedia.pl w tekście podsumowującym pierwszy ranking WWW. I dodaje, że „niepozorną, ale zaskakującą marką jest Radio ESKA, które notuje wysoki wynik”, określając brand mianem „cichego bohatera”.
Metodologia Wirtualnego Wskaźnika Wpływu obejmuje analizę 11 skumulowanych kategorii digitalowych: liczbę realnych użytkowników strony, liczbę odsłon, odsłony wideo na YouTube, interakcje na Facebooku, TikToku, Instagramie oraz X, a także odsłony postów i wideo w tych kanałach. Każdej z kategorii przypisano określoną wagę. Wykorzystano dane m.in. z Mediapanelu (RU/PV), Socialblade (kanały YouTube) oraz Sotrendera (analiza profili społecznościowych). W ramach projektu przeanalizowano 100 polskich marek medialnych, ich portale internetowe oraz blisko 500 profili w mediach społecznościowych i kanały na YouTube.
Wskaźnik nie ma charakteru badania naukowego, lecz pokazuje poglądowo, jak przedstawia się kumulatywny wpływ i obecność wydawców w internecie.