Sukces "Super Expressu" i Radia ESKA. To jedne z najbardziej wpływowych marek medialnych w Polsce

2025-10-20 13:13

"Super Express" trzecią siłą w polskim internecie. Radio Eska wcale nie takim "cichym bohaterem" - wynika z nowego rankingu "Wirtualny Wskaźnik Wpływu" opracowanego przez redakcję Wirtualne Media. A teraz szczegóły. „Super Express” zajął 3. miejsce zarówno w ogólnym rankingu wpływu wydawców internetowych, jak i w kategorii „Informacje”, w obu przypadkach ustępując wyłącznie portalom horyzontalnym – Onet.pl i WP, a wyprzedzając m.in. Goniec.pl, Interia.pl, Kanał Zero, TVN24 i „Fakt”. Z kolei Radio ESKA zajęło 24. miejsce w rankingu ogólnym pokonując m.in. RMF FM, RMF24 i TOK FM. "Super Express" i Radio Eska są częścią Grupy ZPR Media.

ESKA Summer City z Tomaszem Adamkiem. Relacja z minionego tygodnia akcji!

i

Autor: ESKA Wrocław

Wynik opiera się na nowym projekcie Wirtualnych Mediów„Wirtualnym Wskaźniku Wpływu” (WWW), który po raz pierwszy kompleksowo mierzy obecność i oddziaływanie marek medialnych w internecie, łącząc tradycyjne dane pokazujące oglądalność portalu z informacjami o aktywności brandu w mediach społecznościowych i kanałach wideo.

Pierwszy ranking uwzględnia dane za wrzesień. Wg nich „SE” ma skumulowany wynik na poziomie 30,74 (Onet – 42,08; WP – 39,64), a Radio ESKA – 10,78.

Radio ESKA "cichym bohaterem" Wirtualnego Wskaźnika Wpływu. "Super Express" "konsekwentnie budują swoją mocną pozycję"

»Super Express« po cichu wyrasta na jednego z mocniejszych zawodników w internecie. Bez fajerwerków, ale konsekwentnie buduje swoją mocną pozycję równolegle na wielu platformach” – komentuje Michał Mańkowski, dyrektor wydawniczy i członek zarządu spółki Wirtualnemedia.pl w tekście podsumowującym pierwszy ranking WWW. I dodaje, że „niepozorną, ale zaskakującą marką jest Radio ESKA, które notuje wysoki wynik”, określając brand mianem „cichego bohatera”.

Metodologia Wirtualnego Wskaźnika Wpływu obejmuje analizę 11 skumulowanych kategorii digitalowych: liczbę realnych użytkowników strony, liczbę odsłon, odsłony wideo na YouTube, interakcje na Facebooku, TikToku, Instagramie oraz X, a także odsłony postów i wideo w tych kanałach. Każdej z kategorii przypisano określoną wagę. Wykorzystano dane m.in. z Mediapanelu (RU/PV), Socialblade (kanały YouTube) oraz Sotrendera (analiza profili społecznościowych). W ramach projektu przeanalizowano 100 polskich marek medialnych, ich portale internetowe oraz blisko 500 profili w mediach społecznościowych i kanały na YouTube.

Wskaźnik nie ma charakteru badania naukowego, lecz pokazuje poglądowo, jak przedstawia się kumulatywny wpływ i obecność wydawców w internecie.

Najsztub pyta - zapowiedź