Unilever usuwa słowo „normalny” z kosmetyków

i

Autor: pexels.com/ zdjęcie ilustracyjne Unilever usuwa słowo „normalny” z kosmetyków

Określenie "NORMALNY" dyskryminuje? Słowo ma zniknąć z kosmetyków znanych marek

2021-03-10 10:05

Z opakowań kosmetyków znanych marek zniknie określenie "normalny". Taką decyzję podjął koncern Unilever, właściciel m.in. takich marek jak Dove, Rexona, Love Beauty and Planet, Tresemme czy Schmidt’s. Celem nowej inicjatywy „Positive Beauty - Pozytywne Piękno” ma być walka z poczuciem wykluczenia, dyskryminacją oraz utrwalaniem szkodliwych stereotypów dotyczących definicji piękna.

Określenia takie jak "szampon do włosów normalnych" czy "żel do cery normalnej" mają zniknąć z opakowań kosmetyków wielu znanych marek. To jedno z kilku zobowiązań, które koncern Unilever podjął w ramach nowej inicjatywy „Positive Beauty - Pozytywne Piękno”. Usunięcie określenia "normalny" ma pomóc w walce z dyskryminacją oraz wykluczeniem. Okazuje się bowiem, że w badaniu przeprowadzonym wśród 10 tys. osób z 9 krajów, 7 na 10 osób oceniło określenie "normalny" na opakowaniach produktów kosmetycznych negatywnie.

W odpowiedzi na przeprowadzone badania Univeler postanowił nie tylko usunąć określenie "normalny" z reklam i opakowań, ale również zakończyć wszelkie cyfrowe zmiany kształtu ludzkiego ciała, proporcji czy koloru skóry. Wszystkie te działania mają dotyczyć m.in. takich marek kosmetycznych jak: Dove, Lifebuoy, Axe czy Sunsilk.

- Miliard ludzi korzysta codziennie z naszych produktów kosmetycznych i higieny osobistej, a jeszcze więcej widzi nasze reklamy, dzięki czemu nasze marki mają moc, aby naprawdę zmienić życie ludzi. W ramach tego dążymy do walki ze szkodliwymi normami i stereotypami oraz do kształtowania szerszej, znacznie bardziej wszechstronnej definicji piękna - mówi Sunny Jain, prezes Unilever Beauty & Personal Care.

Pirat w tirze na Podlasiu
Sonda
Czy określenie "normalny" odbierasz negatywnie?