Niebieskie paragony w sklepie. O co chodzi i po co zostały wprowadzone?

W sklepach znanej sieci w Polsce wydawane są już paragony na szaro-niebieskim papierze. Wszystko wskazuje na to, że niedługo takie potwierdzenia zakupu otrzymają również kupujący w innych dyskontach. Zmiana dotyczy całej grupy Schwartz, nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie - poinformował portal wiadomoscihandlowe.pl.
Niebieskie paragony w znanych sieciach handlowych. O co chodzi? Już na przełomie lutego i marca bieżącego roku znan sieć hipermarketów Kaufland wprowadziła paragony w kolorze szaro-niebieskim w Niemczech, Czechach, na Słowacji. Grupa Schwarz, do której należy sieć hipermarketów, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju sukcesywnie wprowadza ekologiczne niebieskie paragony do wszystkich swoich sklepów. Teraz przyszedł czas na Polskę.
"Innowacyjny, niebieski papier termiczny na nowym paragonie posiada certyfikat FSC i pochodzi z odpowiedzialnej gospodarki leśnej. Paragon jest produkowany bez chemicznych wybielaczy, jest odporny na działanie promieni słonecznych i może być trwale archiwizowany bez blaknięcia -podaje sieć Kaufland w komunikacie.
Niebieski paragon - w ochronie planety
Na odwrocie "niebieskiego paragonu dla zielonej planety" sieć hipermarketów informuje, że dokument sprzedaży wykonano z papieru termicznego, jest odporny na blaknięcie, nawet w wilgotnych warunkach. Nowe paragony mogą być wyrzucane do pojemników na papier i poddawane recyclingowi. Kontakt papieru z żywnością jest nieszkodliwy dla zdrowia.