Koniec kultowej sieci pijalni? Wszystko przez "Zetki"

2025-12-03 14:57

Nadchodzą wielkie zmiany w jednej z popularniejszych polskich sieci pubów. Koncept Pijalni Wódki i Piwa ma przejść potężną transformację, a winni są temu... konsumenci z Pokolenia "Z". Co dokładnie się zmieni? Sprawdź szczegóły w naszym tekście.

Pub - zdjęcie poglądowe

i

Autor: pixabay/ Pixabay.com

Pijalnia Wódki i Piwa przechodzi do historii

Wśród polskich lokali gastronomicznych odwiedzanych przez imprezowiczów i amatorów dobrej zabawy szczególną rolę ma Pijalnia Wódki i Piwa. To rozwijana od wielu lat franczyza obecna jest w niemal wszystkich największych polskich miastach. Aktualnie sieć tworzą 34 lokale znajdujące się m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi.

Właściciel marki, Grupa Mex Polska, zapowiada jednak duże zmiany. Już wkrótce firma ma przejść rebranding i zostać zastąpiona przez Pijalnię drink bar & bistro. Skąd ta zmiana?

Jak tłumaczył prezes grupy Mex Polska, Paweł Kowalewski podczas prezentacji wyników grupy za trzeci kwartał 2025 r., zmiana nazwy i stylu Pijalni wynika z potrzeby lepszego dostosowania się do oczekiwań konsumentów z pokolenia Z. 

Skok z PRL-u do nowoczesności 

Pijalnie Wódki i Piwa zdobyły popularność między innymi za sprawą charakterystycznej stylistyki nawiązującej w żartobliwy, zaczepny i ironiczny sposób do estetyki PRL-u, nie wolnej jednak od pewnej łagodnej nostalgii do tego okresu historii Polski. 

Jednak to, co zdawało egzamin kilkanaście lat temu, teraz zaczyna "trącić myszką". Jak wyjaśniał Paweł Kowalewski Pijalnie drink bar & bistro mają posiadać nowoczesną estetykę i przyciągać w ten sposób klientów z pokolenia Z, którzy z każdym rokiem coraz mocniej rozpychają się na imprezowym rynku. 

"Zetki" czyli osoby urodzone orientacyjnie między 1995 a 2010 rokiem siłą rzeczy nie przejawiają tęsknoty za czasami PRL-u, który jest dla nich obcą epoką, co odróżnia ich od poprzedniej generacji - Y, czyli milenialsów (1980-1995). Ci w dużej mierze doświadczyli życia w Polsce Ludowej, a dla części z nich przypadł wtedy czas dzieciństwa.   

Jak donosi portal Forbes, Mex Polska w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku zanotował wzrost przychodów do ponad 93 mln — w porównaniu z niecałymi 80 mln w analogicznym okresie zeszłego roku. Mniejszy niż w zeszłym roku był jednak zysk operacyjny grupy, wynosząc nieco ponad 3 mln zł, podczas gdy w pierwszych trzech kwartałach roku poprzedniego wynosił 5,3 mln zł.

Tych emotikon używają "boomerzy". Pokolenie Z wybrało 10 emojis:

CZEGO POKOLENIE Z NAUCZY BOOMERÓW? O ZMIERZCHU. LIFE COACHING TO ZŁO! | Marta Niedźwiecka - Mellina
Drogowskazy
Pokolenie Z na rynku pracy. DROGOWSKAZY