Instagram

i

Autor: pixabay.com Instagram

Instagram - nowe komunikaty dadzą nam do myślenia!

2021-10-12 10:49

Ostatnie skandale związane z Facebookiem i Instagramem skłoniły giganta mediów społecznościowych do podjęcia zdecydowanych działań. Jednym z nich będzie wprowadzenie na Instagramie nowego rodzaju komunikatów. Każdy, kto zobaczy je w aplikacji, prawdopodobnie zastanowi się nad swoim zachowaniem.

Instagram szykuje się do wprowadzenia ważnej nowości. W wywiadzie dla stacji CNN zapowiedział ją Nick Clegg, wiceprezes Facebooka ds. globalnych. W telewizji pojawił się w związku z ostatnimi skandalami związanymi z Facebookiem i podlegającym mu Instagramem. Frances Haugen, była menadżerka giganta social mediów, opowiedziała w rozmowie z CBS o szkodliwych praktykach Facebooka. Władze serwisu miały przedkładać zysk nad dobro użytkowników i użytkowniczek. Zarzucała serwisowi między innymi wpływanie na tworzenie się podziałów społecznych. Wizerunkowy kryzys dotknął także Instagrama - zarówno doniesienia Haugen, jak i wyniki niezależnych badań mówią o negatywnym wpływie Instagrama na psychikę korzystających z niego osób. Dotyczy to w szczególności młodych użytkowniczek, które doświadczają spadku samooceny przez ciągłe porównywanie się z wyretuszowaną urodą innych instagramerek. Nick Clegg zapytany o to, jak serwis chce rozwiązać te problemy, zdradził plany dotyczące uruchomienia nowych powiadomień.

Daria i wulkan energii w ESKA Live. Ten koncert wywołuje ciarki!

Instagram zaleci odpoczynek od... serwisu

Nick Clegg opowiedział w CNN o wprowadzeniu nowych powiadomień na Instagramie. Monity będą informować użytkowników, że spędzają w aplikacji zbyt dużo czasu i zachęcą do odpoczynku. Ma to nas skłonić do zastanowienia się nad tym, ile czasu spędzamy na Instagramie. Clegg powiedział też, że serwisy Facebooka będą mogły ocenić, kiedy nastolatek ogląda zbyt wiele negatywnie wpływających treści i zacząć wyświetlać więcej postów sprzyjających zdrowiu psychicznemu. Nie wiadomo jeszcze, kiedy te funkcje zostaną wprowadzone na Instagramie i Facebooku. Można jednak założyć, że wciąż trwająca burza medialna zmusi władze Facebooka do szybkiej realizacji tych celów.