Spis treści
- Najnowsze osiągnięcia w obsłudze bagażu Emirates
- Najlepsze w swojej klasie systemy i procedury Emirates
Doskonałe wyniki statystyczne Emirates w zakresie obsługi bagażu plasują linie na pozycji najlepiej radzących sobie pod tym względem na świecie. Aż 99,9% całego bagażu nadawanego w Dubaju lub transferowanego przez to lotnisko trafia na czas oraz do właściwego miejsca. Wskaźnik tzw. „niewłaściwej obsługi” – obejmujący opóźnienia, zagubienia lub błędne skierowanie – jest w dubajskim hubie Emirates minimalny i wynosi jedynie 1,4 na 1000 przypadków, czyli niemal 30 razy mniej niż u innych przewoźników. Na poziomie globalnym, gdy bagaże klientów Emirates są nieuniknienie opóźnione, 91% z nich wraca do właścicieli w ciągu 72 godzin. Jest to szczególnie godne uwagi w skali międzynarodowej, ponieważ linie Emirates obsługują głównie bagaże międzynarodowe oraz transferowe, co oznacza, że walizki pokonują długie i złożone trasy, wymagające znacznie większej uwagi niż podróże krajowe.
Rzeczy znalezione to kolejny obszar, w którym Emirates wyróżniają się na tle innych linii lotniczych – aż 94% cennych przedmiotów jest proaktywnie odnajdywanych i zwracanych pasażerom w Dubaju w ciągu 60 minut, dzięki pracy dedykowanego zespołu. Przedmioty te są znajdowane na pokładach samolotów Emirates lub w terminalu 3 na lotnisku Dubai International (DXB) i oznaczane jako „wartościowe”, ponieważ stanowią kluczowe elementy podróży klientów Emirates – takie jak paszporty, portfele czy telefony.
Najnowsze osiągnięcia w obsłudze bagażu Emirates
W 2024 roku przewoźnik wprowadził Emirates Bag Connect – narzędzie dostępne dla klientów w aplikacji mobilnej i na stronie internetowej Emirates, które umożliwia kompleksowy podgląd trasy bagażu wraz z bieżącym śledzeniem jego statusu. Dodatkowo wprowadzono nową funkcję, dzięki której pasażerowie mogą obserwować dostawę niewłaściwie obsłużonego bagażu – usługa ta jest obecnie dostępna na 80 lotniskach w sieci Emirates.
W dubajskim hubie Emirates, spośród 2,8 miliona obsługiwanych miesięcznie sztuk bagażu, średnio 2300 jest bez przywieszonych etykiet. Zespoły Emirates i dnata współpracują, aby proaktywnie zidentyfikować właściciela – średnio 80% takich bagaży zostaje odzyskanych i załadowanych na pokład samolotu jeszcze przed jego odlotem, co zapewnia brak zakłóceń dla pasażera.
Najlepsze w swojej klasie systemy i procedury Emirates
Emirates przypisują swoje najlepsze wyniki w zakresie obsługi bagażu solidnym systemom oraz nowoczesnym procedurom, w tym wielomilionowym inwestycjom w oprogramowanie, które linie dostosowały do specyficznych potrzeb, zapewniając pełną widoczność całej podróży bagażu. Średnio, na lotach Emirates z Dubaju, bagaż pasażera odbywa swoją własną podróż, wchodząc w interakcję z wieloma członkami zespołu Emirates. Etapy te mogą obejmować wózek portiera, agenta odprawy i taśmę bagażową. Następnie trafia do „Boss Room”, gdzie jest skanowany za pomocą nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, a potem załadowany do kontenerów bagażowych dnata i na ruchome wózki zmierzające w stronę samolotów Emirates. Potem bagaż wyruszy w podróż po całym świecie, by spotkać się z obsługą w nowym miejscu docelowym.