YouTube

i

Autor: pixabay/freestocks.org

YouTube ma wyświetlać 10 reklam przed filmem. Teraz będzie trzeba wykupić abonament!

2022-09-20 11:37

Aż 10 reklam na YouTube? Użytkownicy skarżą się na coraz większą ilość reklam i brak możliwości pominięcia ich. YouTube testuje nie tylko nowe rozwiązanie, ale przede wszystkim cierpliwość użytkowników. Niektórym wyświetla się nawet 10 spotów, których w żaden sposób nie można pominąć!

Reklamy na YouTube, których nie można pominąć? Czy to prawda, że już zawsze YouTube będzie wyświetlać 10 reklam przed filmem, których w żaden sposób nie będzie można pomijać? Reklamy na YouTube denerwują użytkowników, którzy czekają tylko na możliwość pominięcia ich. Jednak z ostatnich doniesień wynika, że jest ich coraz więcej i trwają coraz dłużej. Użytkownicy informują, że przed włączeniem filmu na YouTube muszą zobaczyć nawet 10 reklam! Inni z kolei mówią o reklamach trwających nawet pół godziny. Okazuje się że platforma społecznościowa służąca do udostępniania i oglądania filmów, niedawno po cichu wdrożyła całkowicie nowy format reklam. Wielu sugeruje, że to sprytny sposób, by zmusić użytkowników do wykupienia płatnej subskrypcji YouTube Premium bez reklam.

TikTok Now - nowa funkcja na platformie. Jak działa i czym jest?

HEJT NA WF, JAKUB GRABOWSKI, SEKRETY MUNDIALU, ILE PALI CZOŁG | ESKA XD #057

YouTube - reklamy

Do tej pory, podczas filmów trwających poniżej 10 minut YouTube wyświetlał reklamy tylko przed filmem. Przeważnie był to jeden spot reklamowy. Czasami zdarzały się dwa, było to zależnie od twórcy konkretnego kanału. Z kolei filmy, które trwały powyżej 10 minut mogły wyświetlić dodatkową reklamę w środku filmu. W przypadku dłuższych klipów było to analogiczne - mogliśmy oglądać jeden spot, co 10 minut. Reklamy na YouTube drażniły wielu, jednak można było się do nich przyzwyczaić. Jednak zmiana, którą obserwuje coraz większa ilość użytkowników nie wygląda już tak optymistycznie. Teraz YouTube skraca czas z 10 minut na 8. Oznacza to, że w każdym klipie, który będzie trwał ponad 8 minut, będziemy mogli zobaczyć 30-sekundową reklamę w środku odtwarzania, oraz dwie na początku.

Sonda
Czy chciałbyś/chciałabyś zarabiać duże pieniądze na YouTube?

YouTube - reklamy przed filmami

Wszystko wskazuje na to, że to nie koniec zmian, na które musimy się przygotować. Coraz częściej, przed każdym filmem, pojawia się od 5 do nawet 10 reklam! Co więcej, nie można ich w żaden sposób pominąć. W przypadku kumulacji 5-10 reklam większość trwa tylko około 5-6 sekund. Jednak nie zawsze się tak zdarza.

WhatsApp ZABLOKOWANY od października 2022. Tysiące użytkowników straci dostęp!

YouTube - 10 reklam przed filmem

Coraz więcej użytkowników głośno wyraża swoje niezadowolenie i zdenerwowanie z tego, że aby zobaczyć kilkuminutowy klip, muszą najpierw przebrnąć przez kilka reklam. Jednemu z użytkowników odpowiedział nawet sam YouTube. Firma przyznała, że brak pomijania reklam może mieć miejsce w przypadku reklam o maksymalnej długości 6 sekund i jest to format o nazwie Bumper Ads, czyli tzw. reklamy w przerywniku. TeamYouTube radzi też, by w razie zastrzeżeń zgłaszać niechciane reklamy za pomocą odpowiedniej funkcji w aplikacji.

YouTube reklamy - oświadczenie

YouTube wydał oficjalne oświadczenie dotyczące nowej formy wyświetlania reklam przed filmami. Firma tłumaczy się, że był to jedynie eksperyment, który miał miejsce w kilku krajach. YouTube oficjalnie zakończył testy.

W YouTube pomagamy markom w dotarciu do użytkowników z całego świata i stale testujemy nowe sposoby wyświetlania reklam, aby ulepszyć doświadczenia użytkowników z ich oglądania. Ostatnio przeprowadziliśmy mały eksperyment w części krajów, który polegał na wyświetlaniu wielu reklam w postaci bloków reklamowych (ad pods) w trakcie odtwarzania przez odbiorców dłuższych filmów na podłączonych do sieci telewizorach. Obecnie naszym celem jest zwiększenie satysfakcji widzów poprzez skrócenie przerw na reklamy. Eksperyment został już oficjalnie zakończony.

Dodatkowo poniżej kilka informacji jako background tematu:

  • W YouTube naszym priorytetem jest dostarczanie użytkownikom odpowiednich doświadczeń, pomoc twórcom w budowaniu ich biznesu oraz zapewnienie oglądającym dopasowanych do nich reklam. 
  • Naszym celem jest zapewnienie widzom lepszych doświadczeń podczas oglądania filmów, poprzez skrócenie przerw na reklamy.
  • Przy tworzeniu produktów reklamowych, najważniejszy jest dla nas komfort użytkownika, dlatego stale wprowadzamy innowacje i staramy się zapewnić widzom jak najlepsze doświadczenia związane z reklamami, jednocześnie wspierając twórców i gwarantując korzyści dla reklamodawców.
  • Z przeprowadzonych badań doświadczeń użytkowników wiemy, że widzom zależy na odpowiedniej częstotliwości przerw na reklamy w YouTube, zwłaszcza gdy oglądają materiały przez dłuższy czas. Wiemy też, że im rzadziej seans jest przerywany, tym większe prawdopodobieństwo, że widzowie będą dalej oglądać swoje ulubione treści i reklamy.
  • Dlatego wprowadziliśmy bloki reklamowe (ad pods) — wiele reklam wyświetlanych jedna po drugiej. Bloki reklamowe są zazwyczaj wyświetlane widzom, oglądającym dłuższe treści, aby ograniczyć przerwy na reklamy.
  • Bloki reklamowe mogą wyświetlać dowolną kombinację reklam In-Stream niemożliwych do pominięcia, reklam In-Stream możliwych do pominięcia i przerywników (bumpers).
  • Reklamy w YouTube są zgodne ze standardami Better Ads Standards - wskaźnikami branżowymi opracowanymi przez Coalition for Better Ads, której członkiem jest Google.
  • Monitorujemy wiele czynników, aby zapewnić pozytywne wrażenia użytkowników YouTube, w tym czas, przez jaki widz ogląda reklamy reklamy i liczbę przerw podczas sesji oglądania.