Nowy fragment S7 został rozbudowany do dwóch jezdni po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, co znacząco poprawi płynność przejazdu i bezpieczeństwo. Kierowcy mogą korzystać z dwóch węzłów – Nowy Dwór Mazowiecki i Modlin – które usprawniają dostęp do drogi ekspresowej. W ramach inwestycji powstały również drogi serwisowe, wiadukty, ekrany akustyczne oraz systemy bezpieczeństwa.
Na moście w Zakroczymiu dobudowano chodnik w kierunku Warszawy oraz ścieżkę rowerową w stronę Gdańska, co poprawi komfort mieszkańców i umożliwi bezpieczne przemieszczanie się pieszym i rowerzystom.
S7: Inwestycja o wartości setek milionów złotych
Odcinek Czosnów–Modlin zrealizowała firma Budimex za blisko 600 milionów złotych. Projekt współfinansowano ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FEnIKS). Cały projekt rozbudowy S7 na odcinku Płońsk–Czosnów ma wartość ok. 2,8 miliarda złotych, z czego ponad 1,2 miliarda pochodzi z funduszy unijnych.
Oddanie do ruchu nowego fragmentu S7 oznacza krótszy czas przejazdu i większą przepustowość trasy między Warszawą a północą Polski. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom infrastrukturalnym poprawi się bezpieczeństwo i komfort użytkowników drogi.
Nowa ekspresówka odciąży lokalne drogi, ograniczy korki w rejonie Nowego Dworu Mazowieckiego i Modlina, a jednocześnie przyczyni się do rozwoju gospodarczego północnego Mazowsza.
Kierowcy mają do dyspozycji już 285 km drogi ekspresowej między Gdańskiem a Warszawą - od węzła Gdańsk Południe do węzła Płońsk Południe oraz odcinek Modlin - Czosnów.
Kolejne odcinki S7 w realizacji
Na północ od Warszawy wciąż trwają prace na dwóch odcinkach: Płońsk Południe–Załuski (zaawansowanie ok. 82 proc.) oraz Załuski–Modlin (ok. 93 proc.). Dla obu kontraktów zostały podpisane aneksy wydłużające czas na ukończenie. W przypadku odcinka Płońsk Południe - Załuski termin mija w marcu 2026 r., a dla środkowego zadania był to sierpień 2025 r.
W przygotowaniu są również kolejne części trasy:
- Czosnów–Kiełpin (9 km) – procedura administracyjna w toku, planowane zakończenie w 2027 roku,
- Kiełpin–Warszawa (12,9 km) – w opracowaniu dokumentacja projektowa, przetarg planowany po 2026 roku.