Rewolucja w płatnościach kartą.

i

Autor: pixabay Rewolucja w płatnościach kartą. Robisz to w sklepach? Przygotuj się na KOLOSALNĄ zmianę

Rewolucja w płatnościach kartą. Robisz to w sklepach? Przygotuj się na KOLOSALNĄ zmianę

2021-02-02 11:37

Płacisz w sklepach głównie lub TYLKO kartą? Jeśli posiadasz kartę MasterCard, już wkrótce czekają Cię duże zmiany dotyczące historii transakcji. Pojawi się w niej jeden szczegół, który – według zapowiedzi – ma zrewolucjonizować elektroniczne płatności.

Rewolucja w płatnościach kartą – o co chodzi?

Według najnowszych badań ponad 75% Polaków częściej płaci w sklepach kartą niż gotówką. Najczęściej z takiej możliwości korzystają osoby młode. Płatności kartą szczególnie zyskały na popularności w dobie pandemii COVID-19 i stały się sugerowanym sposobem dokonywania transakcji finansowych w sklepach. Już niedługo wielu posiadaczy „plastikowych pieniędzy” czekać ma prawdziwa rewolucja – płatności kartą wskoczą bowiem na wyższy poziom. Dlaczego i po co?

Rewolucja w kioskach RUCH-u. Zmienią się nie do poznania. Kupimy w nich alkohol i jedzenie

Rewolucję w płatnościach kartą zapowiada MasterCard. Chodzi o duże zmiany dotyczące historii transakcji, w których oprócz kwoty i daty dokonania zakupu pojawić się ma logo sklepu, w którym coś kupiliśmy. Takie rozwiązanie ma służyć wyeliminowaniu bezsensownych reklamacji.

Zmiany w płatnościach kartą – po co?

Według portalu cashless.pl sytuacja, w której kupujący zobaczy już nie tylko kwotę, datę oraz nazwę sprzedawcy, ale również logo sklepu, w którym robił zakupy, pozwoli:

  • rozwiać wszelkie wątpliwości co do tego, gdzie klient robił zakupy,
  • uniknąć zgłaszania reklamacji do banków, a nie właścicieli firm.
Marek Zuber: Przed nami ciągły wzrost cen i opłat [Super Raport]

Okazuje się, że blisko 84% użytkowników kart płatniczych nie potrafi określić, w jakim sklepie robiło zakupy, ponieważ w historii płatności przy transakcji pojawia się niewiele mówiąca nazwa sklepu, a w przypadku franczyzy – dane właściciela. W takiej sytuacji, chcąc dokonać reklamacji, klienci zgłaszają się do banku. Dopiero po czasie okazuje się, że nazwa widoczna w opisie transakcji to tak naprawdę odzieżówka lub znany sklep spożywczy.

Problem z sytuacją mają przede wszystkim banki, które muszą rozpatrzyć każdą, nawet błędną reklamację. A to kosztuje sporo czasu i pieniędzy.

MasterCard jest przekonany, że wprowadzenie informacji z logo pozwoli uniknąć wątpliwości i strat, jakie ponoszą zarówno banki, jak i klienci.

Znane polskie marki. Wiesz skąd są?
Pytanie 1 z 10
Mlekovita to marka z:
Mlekovita