Dlaczego produkt został wycofany?
8 grudnia Sinsay opublikowało ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa jednego z artykułów dostępnych w ofercie. „Sinsay wycofuje produkt o indeksie 578ES-MLC” – przekazała sieć w komunikacie. Chodzi o kubek z jesiennym motywem, który – jak podkreślono – „może stanowić zagrożenie dla zdrowia konsumentów” ze względu na podejrzenie przekroczenia dopuszczalnego poziomu kadmu i ołowiu. To pierwiastki, których nadmierna obecność w wyrobach przeznaczonych do kontaktu z żywnością jest niepożądana, dlatego wskazanego towaru nie należy używać.
W komunikacie wyjaśniono też, że „istnieje prawdopodobieństwo, że produkt nie spełnia norm kontaktu z żywnością”. Z tego powodu sieć zdecydowała o natychmiastowym wycofaniu kubka z półek sklepowych oraz ze sprzedaży internetowej. Jeśli produkt znajduje się jeszcze w domu, najlepiej odłożyć go na bok i przygotować do oddania.
Jak zwrócić kubek kupiony w sklepie?
Kwestionowany kubek był sprzedawany zarówno w salonach stacjonarnych Sinsay, jak i w sklepie online. Osoby, które kupiły go w sklepie, mogą dokonać zwrotu w dowolnym punkcie sieci. Sinsay zaznacza, że brak paragonu nie zamyka drogi do oddania produktu.
- Klienci, którzy nie posiadają dowodu zakupu, zostaną poproszeni przez personel o wypełnienie odpowiedniego formularza – czytamy w ostrzeżeniu. Po zwrocie klientom przysługuje pełna kwota zapłacona za kubek.
W praktyce wystarczy przynieść produkt do najbliższego salonu. Personel przyjmie zwrot i poinformuje o dalszych krokach, jeśli nie będzie dowodu zakupu. Akcja dotyczy wyłącznie kubka o wskazanym indeksie 578ES-MLC.
i
Zwrot po zakupie internetowym i apel do klientów
Jeżeli kubek został kupiony w sklepie internetowym, są dwie możliwości zwrotu. Klienci mogą odnieść go do salonu stacjonarnego albo skorzystać ze zwrotu poprzez konto klienta online. W każdym wariancie konsumentom przysługuje zwrot pełnej ceny zakupu.
Sieć przeprasza za sytuację.
- Za wszelkie niedogodności wynikające z zaistniałej sytuacji serdecznie przepraszamy – podkreśliła w komunikacie. Jednocześnie apeluje, by przekazywać informację dalej, zwłaszcza jeśli kubek został komuś podarowany lub pożyczony. Dzięki temu produkt szybciej zniknie z użytku, a klienci unikną ryzyka dla zdrowia i odzyskają pieniądze bez zbędnych komplikacji.
Zobacz także: Pierwszy Primark w woj. lubelskim