Spis treści
Empik to sieć salonów, która oferuje szeroki wybór produktów i usług. W salonach możemy nabyć nie tylko książki prasę, ale także polskich i zagranicznych autorów, muzykę, filmy, a także artykuły papiernicze, zabawki, gry i wiele więcej. Obecnie Empik to nie tylko sieć stacjonarnych salonów, ale także prężnie działający sklep internetowy. Empik.com oferuje szeroki wybór produktów, dostępnych z dostawą do domu, punktów odbioru lub do salonu. Empik to miejsce, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie, niezależnie od wieku i zainteresowań, nic więc dziwnego, że tak wielu Polaków decyduje się na zakupy w salonach, aplikacji i stronie internetowej.
Empik spóźnił się z dostawą zamówienia? Przysługuje ci rekompensata
Empik postanowił przyznać rekompensaty klientom, którzy w latach 2022-2024 doświadczyli problemów z zamówieniami w sklepie internetowym. Klienci, którzy w wyznaczonym okresie złożyli zamówienia na stronie www.empik.com, i zostały one anulowane po przyjęciu do realizacji lub dostarczone z opóźnieniem, mogą liczyć na rekompensaty. Wszyscy klienci, którzy kwalifikują się do ich otrzymania, w ostatnich dniach na swoje skrzynki mailowe połączone z kontem w sklepie Empik.com otrzymali wiadomość, w której sklep przekazał, iż są upoważnieni do otrzymania rekompensaty.
Drogi Kliencie,
jeśli otrzymałeś tę wiadomość oznacza to, że w latach 2022-2024 byłeś naszym klientem i zdecydowałeś się na zakupy w sklepie Empik.com, ale Twoje zamówienia uległy opóźnieniu w wysyłce, dostarczeniu lub anulowaniu.
Przepraszamy za niedogodności z tym związane. Rozumiemy, że mogło to negatywnie wpłynąć na Twoje doświadczenia z Empikiem, jednak mamy nadzieję, że nadal jesteś i pozostaniesz w gronie naszych Klientów.
W związku z wystąpieniem skierowanym do Spółki przez Prezesa UOKiK, podjęliśmy decyzję o przyznaniu rekompensaty za w/w zdarzenia - brzmi wiadomość e-mail, którą wysłał Empik.
Na jaką rekompensatę mogą liczyć klienci i co należy zrobić, aby ją otrzymać?
Ta decyzja jest efektem postępowania wyjaśniającego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który zbadał sygnały od konsumentów o nieprawidłowościach - m.in. o anulowaniu zamówień nawet po ich "zaakceptowaniu", a także o deklaracjach typu "wysyłka w 24 godziny", które w praktyce bywały mylące. Na jaką formę rekompensaty można liczyć? Wszystko zależy od tego, jaki problem z zamówieniem napotkaliście po jego złożeniu.
Jeśli Twój zakup został anulowany po przyjęciu do realizacji, możesz wskazać jedną z trzech opcji:
- 30 zł zwrotu gotówki
- 40 zł w formie kodu rabatowego
- Trzy produkty cyfrowe (np. ebooki lub audiobooki z katalogu Empiku)
W przypadku, gdy zamówienie zostało doręczone później niż przewidywano, masz do wyboru:
- 10 zł zwrotu gotówki
- 15 zł w postaci kodu rabatowego
- Dwa produkty cyfrowe
Natomiast jeśli przesyłka została nadana później, niż wskazywała karta produktu, ale mimo to dotarła w deklarowanym czasie - wtedy rekompensata przewiduje jeden produkt cyfrowy.
Jak ubiegać się o rekompensatę? Aby otrzymać rekompensatę należy wypełnić wniosek, który będzie dostępny do 10 listopada 2025 roku.
Termin przekazania rekompensaty
W jakim terminie klienci mogą liczyć na otrzymanie rekompensaty? W wiadomości Email przesłanej do osób, które mają prawo ubiegać się o rekompensaty, dowiadujemy się, iż nastąpi ona w terminie:
- w przypadku wyboru kodu na produkt cyfrowy lub kodu rabatowego (tj. eKarty) - do 14 dni od daty złożenia kompletnego formularza,
- w przypadku wyboru zwrotu środków na podane w formularzu konto - do 21 dni od daty złożenia kompletnego formularza.