Nadmierny ruch oraz niska jakość 190-ki zrobiły swoje. Pełno tu kolein i nierówności. Na dokładkę w wielu miejscach jest bardzo wąsko. Na pierwszy remontowy ogień pójdzie najbardziej zniszczony fragment, czyli odcinek z Krajenki do Wysokiej. - Cała droga 190 od Krajenki przez Margonin do Wągrowca i dalej do Gniezna jest objęta projektowaniem. Wyznaczyliśmy pierwszy odcinek między Krajenką a Wysoką do przebudowy - mówi Paweł Katarzyński, dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.
Przebudowa 14-kilometrowego odcinka z Krajenki do Wysokiej pochłonie ok. 50-u milionów złotych, unijne dofinansowanie, bez którego ta inwestycja nie miałaby szans na realizację, to 42 miliony. Rozbudowa poprawi warunki ruchu wewnątrz regionu, a także zapewni jego dogodne połączenie z siecią dróg krajowych. - Mamy obowiązek doprowadzić do pewnego standardu tej drogi. Dzisiejszy standard to jest 7 metrów. Będzie to system zaprojektuj – wybuduj, będzie, w oparciu o nasze wytyczne zrobiona dokumentacja i w następnych latach, do roku 2021 przebudowany - dodaje mężczyzna.

i
Rozbudowa drogi wojewódzkiej 190 z Krajenki do Wysokiej to nie tylko nowa, szersza nawierzchnia, ale także nowe chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i bezpieczne przejścia dla pieszych. Skorzystają na tym mieszkańcy gmin Krajenka i Wysoka oraz kierowcy jadący tędy z i nad morze. Aktualne informacje o programie WRPO znajdziecie na wrpo.wielkopolskie.pl. W drugiej połowie września rusza nabór wniosków na „Rewitalizację miast i ich dzielnic, terenów wiejskich, poprzemysłowych i powojskowych.”
Jak unijne pieniądze zmieniają północną Wielkopolskę – o tym w kolejnych wydaniach audycji. Zmieniamy Wielkopolskę – czyli o funduszach europejskich dla Piły i okolic. Audycja współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej.