Rewolucja w prowadzeniu: kierownica Hypersquare i technologia Steer-by-Wire
Największym wyróżnikiem Peugeota Polygon Concept jest zupełnie nowa interpretacja pozycji kierowcy. Zamiast klasycznej okrągłej kierownicy zastosowano futurystyczny moduł Hypersquare, który współpracuje z elektronicznym układem kierowniczym Steer-by-Wire.
Dzięki temu:
- pełny skręt można wykonać niewielkim ruchem dłoni (170° w każdą stronę),
- reakcje pojazdu są szybsze i precyzyjniejsze,
- system filtruje niepożądane wibracje, ale zachowuje czucie nawierzchni,
- kierownica i przełożenie układu kierowniczego dostosowują się do prędkości jazdy.
Technologia stosowana dotąd głównie w lotnictwie ma trafić do modeli seryjnych Peugeota od 2027 r.
Nowa generacja Peugeot i-Cockpit: przednia szyba zamiast ekranu
W Polygon Concept przednia szyba pełni rolę ogromnego ekranu informacyjnego – bez klasycznego wyświetlacza na desce rozdzielczej. Zastosowany panel Micro-LED tworzy powierzchnię odpowiadającą ekranowi o przekątnej aż 31 cali.
Kierowca może dostosować wyświetlane informacje oraz tryby jazdy:
- Cruise – relaksacyjny,
- Fun – bardziej dynamiczny,
- Hyper – maksymalna intensywność wrażeń i animacji.
Animacje wewnętrzne i zewnętrzne są ze sobą zsynchronizowane, tworząc immersyjne doświadczenie jazdy.
Futurystyczny design i nowa sygnatura świetlna Peugeot
Peugeot Polygon Concept wprowadza zupełnie nowy język stylistyczny marki. Pojawiają się:
- poziome, trójpazurne światła Micro-LED,
- muskularna, zwarta, „kocia” sylwetka,
- geometryczne linie,
- intensywne kolory i akcenty stylistyczne – nawet na oponach.
Opony Goodyear mają grawerowane laserowo wzory w kolorze dopasowanym do konfiguracji pojazdu. Technologia SightLine zbiera dane o stanie ogumienia i warunkach drogowych w czasie rzeczywistym.
Zupełnie nowe wnętrze
Zastosowanie systemu Steer-by-Wire pozwoliło całkowicie przeprojektować wnętrze. Przednia szyba została przesunięta do przodu, a słupek B usunięto, dzięki czemu kabina jest znacznie jaśniejsza i bardziej przestronna.
Fotele wykonano w nowatorskiej technologii:
- szkielet z recyklingowanego R-PET powstaje w druku 3D,
- pianka jest jednoczęściowa, formowana i pokryta kolorową powłoką ochronną,
- cały fotel składa się z trzech elementów zamiast kilkudziesięciu.
To pionierskie rozwiązanie opracowano z firmami Nagami i Sixinch.
Personalizacja bez granic – nawet kierownicy
Peugeot przewidział możliwość szybkiej wymiany wielu elementów pojazdu:
- kołpaki,
- pianki foteli,
- elementy kokpitu,
- a nawet sama kierownica Hypersquare.
Ma to wydłużyć cykl życia pojazdu i pozwolić użytkownikowi dopasowywać auto do stylu, nastroju czy potrzeb.
Trzy oblicza Polygon Concept: Urban, Player, Explorer
Peugeot prezentuje trzy główne konfiguracje modelu:
- Urban – minimalistyczny, idealny do miasta,
- Player – dynamiczny i sportowy,
- Explorer – o terenowym charakterze, z podwyższonym zawieszeniem.
Wszystkie są dostępne do obejrzenia na wirtualnej wyspie Polygon City w grze Fortnite, co podkreśla nowoczesne podejście marki do prezentacji produktów.
Peugeot mocno akcentuje ekologiczny kierunek rozwoju:
- lakier zawiera pigmenty z recyklingu opon,
- wnętrze pokryto materiałem forged textile z recyklingu foteli Peugeot,
- wiele części powstaje w druku 3D z materiałów R-PET,
- pojazd ma mniej elementów, co obniża masę i ułatwia demontaż.
Peugeot Polygon Concept – zapowiedź modeli od 2027 roku
Choć to wciąż samochód koncepcyjny, Polygon Concept ma pełnić rolę „poligonu doświadczalnego” dla technologii, które Peugeot wprowadzi do produkcji seryjnej w nadchodzących latach. Nowa kierownica Hypersquare i i-Cockpit nowej generacji są już praktycznie gotowe do wdrożenia.