Koniec z reklamami sponsorowanymi na Facebooku? Czym jest Off-Facebook Activity?

2019-08-22 14:18 MK
Facebook GlobalCoin - co to jest? Kiedy będzie?
Autor: LEON NEAL/AFP/East News Fsacebook

Ostatnie miesiące nie były najlepsze dla Facebooka w związku z wyjawieniem informacji, jakoby najpopularniejszy serwis społecznościowy przekazywał dalej dane swoich użytkowników. Aby nieco poprawić nadszarpnięty wizerunek, Mark Zuckerberg wraz ze swoją spółką postanowili wypuścić nowe narzędzie, umożliwiające korzystającym z medium społecznościowego zarządzanie swoimi danymi. Jak działa funkcja Off Facebook Activity i kiedy będzie dostępna? Sprawdź na ESKA.pl.

Off Facebook Activity - co to jest? Po tym, jak firma została obciążona niezwykle wysokimi karami za przekazywanie danych swoich użytkowników do Cambridge Analytica, specjaliści od marketingu postanowili zareagować i udowodnić, że serwis dba o prywatność korzystających z niego. Informatycy stworzyli specjalne narzędzie o nazwie Off Facebook Activity, które ma ścisły związek z tak zwanymi reklamami sponsorowanymi. Z pewnością każdy korzystający z Facebooka miał do czynienia z wyskakującymi na FB reklamami produktów, które wcześniej oglądał na innych stronach. Dzieje się to ze względu na fakt, iż wiele firm przekazuje Facebookowi dane na temat odwiedzających ich witryny. Zaradzić ma temu nowe narzędzie.

Off-Facebook Activity - jak działa? Kiedy premiera?

Nowe narzędzie ma dawać możliwość decydowania, które dane chcemy pozostawić, a które trwale usunąć. W Off-Facebook Activity dostępna będzie lista firm, które mogą przesyłać informacje do serwisu społecznościowego. Od użytkownika zależeć będzie, czy usunie z niej wszystko, czy też jedynie część firm, a może pozostawi każdą z nich. Na początku, narzędzie wprowadzone zostanie w Hiszpanii, Korei Południowej i Irlandii. Mówi się, że w niedalekiej przyszłości możemy się go spodziewać na pozostałych rynkach.

Najnowsze