Pracownik Biedronki ma dość. Przed świętami wystosował poruszający apel do klientów

2025-12-11 15:56

Okres przedświąteczny to czas wzmożonych zakupów, co doskonale widać w dyskontach takich jak Biedronka. Jeden z pracowników sieci postanowił zabrać głos i zwrócić się z poruszającym apelem do klientów. Prosi o wzajemny szacunek i jedną, kluczową rzecz, która może ułatwić pracę wszystkim w tym gorączkowym okresie.

Biedronka

i

Autor: JACEK DOMINSKI/REPORTER, Eryk Stawinski/REPORTER;/ East News

Apel pracownika Biedronki

W mediach społecznościowych pojawił się wpis pracownika Biedronki, który w kilku zdaniach opisał trudną sytuację personelu sklepów w okresie przedświątecznym. Zwrócił się on bezpośrednio do klientów z prośbą, która dla wielu może wydawać się oczywista, jednak w praktyce bywa z nią różnie.

- Jako pracownik Biedronki chciałbym zaapelować do naszych klientów o odrobinę wsparcia w tym intensywnym, przedświątecznym czasie - napisał w poście na Spotted: Białystok. - Mamy teraz bardzo napięte grafiki i naprawdę dużo obowiązków, a mimo to staramy się zrobić wszystko, żeby każdy mógł kupić to, czego potrzebuje. Dlatego proszę nie dokładajcie nam pracy. Odkładajcie produkty na swoje miejsca, zwłaszcza nabiał i mrożonki, które porzucone w innych działach po prostu się marnują. Dla Was to chwila, dla nas często dodatkowa gonitwa. Wzajemny szacunek w tym trudnym okresie to podstawa dzięki niemu wszystkim jest po prostu łatwiej. Życzę wszystkim spokojnego okresu przedświątecznego, dużo życzliwości i wierzę, że dobro wraca podwójnie.

Grudzień 2025 to rekordowy czas dla handlu

Apel pracownika popularnego dyskontu nie jest bezzasadny. Grudzień 2025 roku zapowiada się jako wyjątkowo intensywny okres dla całego sektora handlu. Choć Wigilia jest dniem wolnym od pracy, na klientów czekają aż trzy niedziele handlowe: 7, 14 i 21 grudnia.

Prognozy ekonomiczne potwierdzają, że ruch w sklepach będzie ogromny. Barometr EFL dla sektora handlu osiągnął najwyższą wartość od ponad 7 lat (54,9 pkt), a 21 proc. przedsiębiorstw handlowych prognozuje wzrost sprzedaży. Co więcej, Polacy zmieniają swoje nawyki zakupowe – coraz więcej osób planuje zakupy z wyprzedzeniem. Na początku grudnia zrobi je 16,5% Polaków (wzrost z 11,1% rok wcześniej), co oznacza bardziej rozłożony, ale i dłuższy okres wzmożonego ruchu w sklepach.

W trzecim kwartale 2025 roku ruch w dyskontach wzrósł aż o 11,2% rok do roku, co pokazuje, że to właśnie takie sklepy jak Biedronka będą przeżywać największe oblężenie. Wszystko to składa się na obraz niezwykle wymagającego czasu dla pracowników, którzy proszą jedynie o odrobinę zrozumienia i szacunku.

Zakupy w PRL - co o nich pamiętasz?
Pytanie 1 z 12
Na który z tych produktów wprowadzono pierwsze kartki w 1976 roku?
Handel w czasach PRL-u. Tak wyglądały zakupy wśród pustych półek i kolejek