Autor: canva.com Asteroida 4.08.2022 uderzy w Ziemię?! Naukowcy dopiero kilka dni temu ją odkryli

2022-08-03 14:28

Pędząca z dużą prędkością Asteroida OE2 uderzy w Ziemię? Naukowcy określili, że to potencjalnie niebezpieczny obiekt, na który trzeba zwrócić uwagę w nocy, 4 sierpnia. Właśnie tej nocy znajdzie się on w bardzo bliskiej odległości od naszej planety. Niepokojące jest to, że skała została odkryta pod koniec lipca. Co wiadomo, jeśli chodzi o tę asteroidę? Czy grozi nam globalna zagłada? Poznajcie najważniejsze szczegóły już teraz.

Spis treści

1. Asteroida 4.08.2022 - co to za obiekt?
  2. Asteroida 4.08.2022 - czy uderzy w Ziemię?

Asteroida 4.08.2022 uderzy w Ziemię?! Asteroida 4 sierpnia 2022 wywoła koniec świata? W końcu mowa o obiekcie, którego powierzchnia wynosi tyle, co dwa piłkarskie boiska. Miłośnicy teorii apokaliptycznych nie mają wątpliwości, że to właśnie w nocy 4 sierpnia 2022 asteroida doprowadzi do globalnej zagłady. Tym bardziej, że naukowcy dopiero pod koniec lipca odkryli, że z niebezpieczną prędkością zbliża się ona do naszej planety. Tak późne wykrycie pędzącej skały wynika z faktu, że dostrzeżenie takich obiektów jest trudne. Eksperci argumentują, iż asteroidy są ciemne, a co za tym idzie trudniejsze do wykrycia, w porównaniu do innych ciał niebieskich. NASA zwróciła na nią uwagę i zakwalifikowała, jako potencjalnie niebezpieczna, dlatego, że ma więcej niż 140 metrów i znajduje się w odległości mniejszej niż 7,4 miliona kilometrów od Ziemi.

Asteroida 4.08.2022 - co to za obiekt?

Asteroida 2022 OE2 ma 224 metry szerokości i zasięg od 170 do 380 metrów. Takie dane podało Centrum Badań Obiektów Blisko Ziemi (CNEOS) w NASA. Wielkość obiektu porównano do wielkości ponad dwóch boisk piłkarskich. W momencie, jeśli maksymalne wymiary okażą się prawdziwe, to asteroida lecąca 4.08.2022 będzie wielkości nowojorskiego Empire State Building, które wynosi 381 metrów. Co więcej skała leci do 40 razy szybciej niż pocisk karabinowy. Eksperci podali, iż prędkość wynosi 32,16 kilometrów na sekundę lub 115 776 kilometrów na godzinę. Oficjalnie została odkryta 26 lipca 2022.

Jaka pogoda SIERPIEŃ 2022? Piekielny upał i obfite opady potwierdzone! [PROGNOZA]

KASIA WĘSIERSKA ROBI TRIKI, LIL MASTI vs. LINKIEWICZ, KLIMA NA ABONAMENT, SAMBA POWRACA | ESKA XD #054
Sonda
Czy wierzysz, że asteroida kiedyś uderzy w Ziemię?

Asteroida 4.08.2022 - czy uderzy w Ziemię?

Naukowcy dość późno odkryli, że asteroida 2022 OE2 leci w kierunku Ziemi. Istnieje mała szansa, że potężna skała uderzy w naszą planetę. Szacuje się, że w najbardziej kulminacyjnym momencie znajdzie się około 5,149 milionów kilometrów od naszej planety o 2:23 nad ranem. To stanowi 13-krotną odległość między Ziemią a Księżycem.

Według naukowców w Układzie Słonecznym znajduje się ponad milion asteroid, z czego ponad 20 000 sklasyfikowano jako obiekty bliskie Ziemi (NEO) ze względu na to, że znajdują się w niebezpiecznej odległości od naszej planety. NASA określa obiekty bliskie Ziemi (NEO) wówczas, gdy przynajmniej część ich orbity jest w odległości 1,3 specjalnej jednostki astronomicznej. Dystans ten odpowiada w przybliżeniu średniej odległości Ziemi od Słońca.