Spis treści
Volkswagen zmienia nazwy modeli
- Nazwy naszych modeli są mocno zakorzenione w świadomości ludzi. Symbolizują jakość, ponadczasowy design i technologię dla wszystkich. Dlatego w przyszłości będziemy wykorzystywać nazwy naszych bestsellerów – zapowiedział Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki Volkswagen.
Strategia zakłada, że kolejne generacje aut elektrycznych będą przejmować uznane nazwy, a równolegle pojazdy z silnikami spalinowymi zachowają dotychczasowe oznaczenia. Celem jest łatwiejsza orientacja klientów w ofercie i połączenie dwóch światów – elektromobilności i tradycyjnej motoryzacji.
ID. Polo i ID. Polo GTI – premiera w Monachium
Szczególne emocje budzi zapowiedź sportowego wariantu ID. Polo GTI, który wejdzie do produkcji w 2026 roku. Volkswagen obiecuje, że elektryczne GTI zapewni świetne osiągi i przyjemność z jazdy.
Oba modele – ID. Polo i ID. Polo GTI – zostaną po raz pierwszy publicznie pokazane podczas targów IAA Mobility w Monachium (8–14 września 2025 r.). Dzień wcześniej, 7 września, odbyła się premiera innego elektrycznego konceptu – kompaktowego SUV-a ID. CROSS Concept, którego seryjna wersja ID. Cross trafi na rynek pod koniec 2026 r. jako elektryczny odpowiednik T-Crossa.
Nowa era "przystępnych" aut elektrycznych
Volkswagen zapowiada, że wraz z premierą mniejszych i bardziej dostępnych cenowo modeli elektrycznych, elektromobilność stanie się bliższa większej liczbie kierowców niż kiedykolwiek wcześniej. Nowe auta mają wyróżniać się wyższą jakością materiałów, połączeniem fizycznych i cyfrowych elementów obsługi oraz intuicyjnym kokpitem.
Rodzina ID. zadebiutowała w 2018 roku wraz z modelem ID.3. Obecnie obejmuje także m.in. ID.4, ID.5 oraz największego w gamie ID.7, który jest liderem sprzedaży samochodów elektrycznych w Niemczech i Europie.
Volkswagen
Volkswagen to niemiecki koncern motoryzacyjny założony w 1937 roku z siedzibą w Wolfsburgu. Jego nazwa oznacza "samochód dla ludu", marka powstała w celu stworzenia przystępnego pojazdu dla szerokiego grona odbiorców. Po II wojnie światowej Volkswagen stał się symbolem gospodarczego odrodzenia Niemiec – Garbus i autobus VW Type 2 zawojowały globalne rynki. Firma kontynuuje ekspansję i dziś oferuje szeroką gamę aut – od klasycznych modeli, przez SUV-y, aż po samochody elektryczne. W portfolio koncernu znalazły się także marki premium, m.in. Porsche.
Nowe Audi A6 Limousine (C9, szósta generacja, 2025):