Netto

i

Autor: Materiały prasowe

Netto

Netto świętuje 29 lat obecności na polskim rynku

2024-10-10 16:10

Sieć dyskontów Netto obchodzi w październiku 29-lecie działalności w Polsce. To niemal trzy dekady dynamicznego rozwoju, podczas których firma zbudowała silną pozycję na rynku, stale rozszerzając swoją obecność oraz oferując klientom wysokiej jakości produkty w atrakcyjnych cenach. Pierwszy dyskont Netto został otwarty w 1995 roku w Szczecinie, a obecnie sieć liczy ponad 660 placówek na terenie całego kraju, odpowiadając na codzienne potrzeby polskich konsumentów.

Historia rozwoju w Polsce

Netto, jako marka wywodząca się z Danii, zaczęło swoją działalność na polskim rynku zaledwie kilka lat po transformacji gospodarczej w Polsce. Firma jest częścią Grupy Salling, która od lat buduje swoją pozycję w branży handlowej w Europie. W 1995 roku Netto otworzyło swój pierwszy sklep w Polsce, co było początkiem ambitnych planów ekspansji na szybko rozwijającym się rynku w Europie Środkowo-Wschodniej.

Na przestrzeni lat sieć rozwijała się dynamicznie, osiągając kolejne kamienie milowe. Już w 2006 roku firma świętowała otwarcie setnego sklepu, a w 2013 roku placówek było 3 razy więcej. Znaczącym momentem był także rok 2015, kiedy to liczba pracowników przekroczyła 5000 osób.

W 2021 roku Netto zrealizowało jedno z największych przejęć na polskim rynku, obejmując ponad 300 placówek Tesco. Konwersja do formatu Netto została zakończona w 2022 roku, a sieć urosła tym samym do  ponad 660 sklepów w całej Polsce, umacniając swoją pozycję wśród największych graczy na rynku dyskontowym.

Netto

i

Autor: Materiały prasowe

Nowa strategia i kierunki rozwoju

Z początkiem października właściciel Netto, Grupa Salling, przedstawił nową strategię na przyszłość, której celem jest dalszy, ambitny wzrost na rynkach działania, tj. w Danii, Niemczech i Polsce. Na realizację strategii Grupa przeznaczy 7,5 miliarda złotych, a spora część tych środków trafi na rynek polski, gdzie sieć Netto zostanie rozbudowana do 1000 placówek do końca 2028 roku.

Grupa zamierza także inwestować w startupy w obszarach handlu detalicznego, technologii  i zrównoważonego rozwoju, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Niezmienny pozostaje cel, by rosnąć w sposób zrównoważony.

Naszym priorytetem jest bycie blisko klienta, zarówno poprzez rozwój oferty, jak i poprawę doświadczeń zakupowych. Stawiamy sobie więc za cel nie tylko dalszy rozwój sieci, ale również umacnianie więzi z lokalnymi społecznościami. W centrum strategii pozostaje niezmiennie klient oraz troska o zrównoważony rozwój i tym podejściem nieustannie dzielimy się z naszymi partnerami biznesowymi – mówi Anna Paszt, Chief Marketing and Sustainability Officer w Netto Polska.

Bliskość z klientem

Od 29 lat sieć skupia się na tym, aby być jak najbliżej swoich klientów, oferując produkty wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach i doskonałe promocje. Klienci Netto znajdą w sklepach sieci zarówno podstawowe produkty spożywcze, jak i nowości, które mają urozmaicać codzienne zakupy i inspirować. Asortyment Netto to także doceniana przez klientów oferta non-foodowa, w ramach której dostępne są artykuły tekstylne, dekoracyjne, elektroniczne, małe AGD czy zabawki. Firma kładzie duży nacisk na elastyczność i dopasowanie swojej oferty do lokalnych rynków, co pozwala na zacieśnianie relacji z klientami.

29 lat działalności

Z okazji 29-lecia działalności, Netto przygotowało specjalne promocje, które będą dostępne dla klientów od 10 do 16 października. W ofercie znajdą się atrakcyjne rabaty na produkty codziennego użytku, m.in. olej rzepakowy Wielkopolski 1L w ofercie 1+1 gratis oraz miód wielokwiatowy Dwa Kolory 1,3 kg w cenie 19,99 zł.

Klienci będą mogli także skorzystać z promocji na jaja z chowu ściółkowego, gdzie przy zakupie jednego opakowania, drugie otrzymają gratis. W ofercie znajdą się również produkty przemysłowe, np. papier toaletowy Velvet w ofercie 6+6 gratis.

 – Z dumą patrzymy na dotychczasowe osiągnięcia, jednocześnie z wielkim optymizmem spoglądając w przyszłość. Z okazji 29-lecia działalności, dziękujemy wszystkim naszym klientom za lojalność i wsparcie przez te lata, mając nadzieję na dalsze wspólne sukcesy oraz kolejne dekady rozwoju na polskim rynku – podsumowuje Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto Polska.

Informacja prasowa