Gadu-Gadu wraca w nowej odsłonie. Twórcy chcą stworzyć superaplikację do komunikacji i płatności
Gadu-Gadu, które w czasach świetności miało nawet 6 milionów użytkowników, obecnie notuje około pół miliona aktywnych kont miesięcznie. To właśnie ta społeczność ma być punktem wyjścia do rozwoju nowego modelu aplikacji. Jak tłumaczy rzecznik GG Jarosław Rybus, ambicją twórców jest stworzenie narzędzia typu „all-in-one” – łączącego komunikację, rozrywkę i płatności.
Gadu-Gadu może być centrum rozrywki, komunikacji i płatności. Wiemy, że są aplikacje takie jak Blik, Revolut czy mObywatel, ale mamy społeczność prawie pół miliona zaangażowanych użytkowników – mówi Rybus cytowany przez „Puls Biznesu”.
Na sfinansowanie transformacji Gadu-Gadu Fintecom rozpoczął kampanię crowdfundingową na platformie Emiteo. Docelowo chce pozyskać 1,9 mln zł. Jak na razie, zebrano nieco ponad 96 tys. zł, jednak – jak zaznacza firma – realizacja planów odbędzie się nawet w przypadku nieosiągnięcia pełnej kwoty, choć w wolniejszym tempie.
Gadu-Gadu pozostaje jedyną z trzech kultowych polskich platform komunikacyjnych z początku XXI wieku, która przetrwała próbę czasu – obok Naszej Klasy i Golden Line. Co ciekawe, według danych przytaczanych przez gazetę, zdecydowaną większość użytkowników GG stanowią osoby w wieku 16–30 lat, a nie tylko ci, którzy pamiętają złote lata komunikatora.