Amerykański fast food wchodzi do Polski. W USA bije rekordy popularności

2025-12-16 17:24

Amerykański gigant fast foodów szykuje się do wejścia do Polski. Kultowa sieć znana z kwadratowych burgerów i deseru Frosty, coraz śmielej spogląda na nasz rynek. Choć pierwsze restauracje jeszcze nie powstały, zainteresowanie marką już teraz jest ogromne i to zarówno wśród klientów, jak i potencjalnych partnerów biznesowych. Wszystko wskazuje na to, że burgerowa konkurencja w Polsce wkrótce mocno się zaostrzy.

Fast food

i

Autor: Julia Mościńska/ Canva.com

Wejście Wendy’s do Polski to jeden z najgłośniejszych tematów w branży gastronomicznej ostatnich miesięcy. Amerykańska sieć, która od lat konkuruje na światowych rynkach z McDonald’s czy Burger Kingiem, oficjalnie potwierdziła plany ekspansji i rozpoczęła rozmowy z kandydatami na masterfranczyzobiorców.

Marka chce działać w Polsce w modelu franczyzowym, opartym na ścisłych wytycznych centrali i nowoczesnym formacie restauracji. Co ciekawe, mimo że Wendy’s nie ma jeszcze w kraju ani jednego lokalu, rozpoznawalność marki już teraz sięga około 50 proc., a blisko trzy czwarte Polaków deklaruje, że chętnie odwiedzi restaurację po jej otwarciu. To wynik, który robi wrażenie nawet na doświadczonych graczach rynku.

Eksperci podkreślają, że Polska jest dziś jednym z najbardziej perspektywicznych rynków dla fast foodów. Sprzedaż burgerów ma w najbliższych latach wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt procent. Nic dziwnego, że globalne marki widzą tu ogromny potencjał, czego dowodem jest także dynamiczny rozwój innych amerykańskich sieci, jak choćby Popeyes. Wendy’s zapowiada, że nie zamierza wchodzić do Polski po cichu. Celem jest szybkie tempo rozwoju i wyraźna obecność na mapie gastronomicznej kraju.

Zobacz też: Świąteczne promocje w E.Leclerc. To idealny moment na zakupy!

MARGARET - SHORT - ESKA - THE VOICE OF POLAND

Wendy’s w Polsce

Wendy’s to marka z długą historią. Powstała w 1969 roku w stanie Ohio, a jej nazwa pochodzi od imienia córki założyciela, Dave’a Thomasa. Dziś sieć ma ponad 7 tysięcy restauracji w ponad 30 krajach i jest trzecią co do wielkości siecią burgerową na świecie. W ostatnich trzech latach otworzyła niemal 300 nowych lokali, intensywnie rozwijając się także w Europie. W Polsce restauracje mają działać w nowoczesnym formacie Global Next Gen, który stawia na automatyzację zamówień, integrację dostaw i nowoczesne technologie.

Jak podkreśla Arkadiusz Słodkowski z PROFIT System, reakcja rynku na zapowiedzi wejścia Wendy’s była wręcz rekordowa. Zgłoszeń od potencjalnych partnerów nie brakuje, a zainteresowanie współpracą przerosło oczekiwania. Firma szuka doświadczonych graczy, którzy dobrze znają lokalny rynek i potrafią dynamicznie rozwijać markę.

Choć od pierwszych zapowiedzi minął już rok i Polacy wciąż czekają na pierwsze otwarcia, Wendy’s zapewnia, że rozmowy są na finiszu, a wejście ma być mocne i szerokie. Jeśli plany się zrealizują, na start może powstać nawet kilkaset lokali, co znacząco zmieni układ sił w polskiej branży fast foodów.