Ubiegłej edycji Restaurant Week towarzyszyła szeroka kampania społeczna #SzanujJedzenie. Druga odsłona kampanii dedykowanej promocji zero-waste pod hasłem #KochajJedzenie rozpoczyna się właśnie wraz z kolejną edycją festiwalu Restaurant Week. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu uczestnicząc w Festiwalu Goście wspierają niemarnowanie żywności w restauracjach. Restauracje znając bowiem wcześniej liczbę gości i ich menu, kupują dokładnie tyle składników, ile potrzeba. Rezerwacje stolików w festiwalowej cenie 49zł za trzydaniowe doświadczenie i festiwalowy koktajl dostępne są na www.RestaurantWeek.pl.
Kontynuacją popularnej kampanii społecznej #SzanujJedzenie zorganizowanej w pierwszej połowie roku jest akcja #KochajJedzenie. - Zachęcamy do dojrzałej miłości do jedzenia, a więc opartej nie tylko na przyjemności, ale też na szacunku i codziennej dbałości o wpływ naszych zwyczajów żywieniowych na środowisko. Nieracjonalne gospodarowanie jedzenie odpowiada bowiem za nawet 1/3 problemów klimatycznych świata - podkreśla Maciek Żakowski, współorganizator festiwalu.
W ramach promocji świadomej miłości do jedzenia, Restaurant Week radzi - KOCHAJ JEDZENIE!
1. Szanuj - przechowuj świadomie i mądrze
2. Dbaj każdego dnia - rozsądnie planuj posiłki
3. Zdobywaj z sercem - kupuj mniej i częściej
4. Nie wyrzucaj - zamrażaj, susz, rób koktajle
5. Dziel się - z bliskimi i potrzebującymi
6. Zabieraj do domu - nie zostawiaj resztek w restauracji
7. Nie marnuj - uczęszczaj na Festiwale z wcześniejszym wyborem menu
Jesienna edycja Restraurant Week to także czas podsumowań. W okresie pięciu lat od pierwszej lokalnej warszawskiej edycji festiwal urósł do miana największego i najpopularniejszego wydarzenia kulinarnego w kraju. Festiwale Restaurant Week Polska zgromadziły w tym czasie przy stołach ponad 700 tysięcy gości, którym zaserwowano około 2 milionów dań. Liczba Polaków niejadających w restauracjach spadła w tym czasie o ponad 20%.