Autor: NASA/Sa/Novapix / Bridgeman Images/East News Asteroida 2022 AE1 przestraszyła naukowców! Groźny obiekt spowoduje koniec świata?

2022-03-09 12:55

Asteroida 2022 AE1 jest obiektem, który w ostatnich tygodniach przysporzył naukowcom sporo pracy. Odkryli ją i z przerażeniem rozpoczęli badania. Pojawiły się wnioski, iż istnieje duże prawdopodobieństwo zderzenia się w Ziemią. Co teraz wiadomo, jeśli chodzi o nowoodkryty kosmiczny kamień? Przekonajcie się sprawdzając szczegóły już teraz.

Spis treści

1. Asteroida 2022 AE1 wywoła koniec świata?
  2. Asteroida - jak uniknąć uderzenia w Ziemię?

Asteroida 2022 AE1 przestraszyła naukowców i nic dziwnego. Przez kilka tygodni uważana była za najbardziej niebezpieczny obiekt, jaki odkryto w ostatnich latach. Uznano, że znajduje się na kursie kolizyjnym z Ziemią i za kilkanaście miesięcy może uderzyć w naszą planetę. Naukowcy z Europejskiej Agencji Kosmicznej na chwilę odstawili inne ważne sprawy i zaczęli bacznie obserwować nowoodkryty obiekt. Ich obliczenia początkowo były bardzo niepokojące. W pierwszych tygodniach od odkrycia byli przekonani, że obiekt zmierza w kierunku Ziemi. Teraz już nie mają wątpliwości w tej kwestii.

Zmiana czasu 2022 - czy to OSTATNI RAZ? Ostatnia zmiana czasu MARZEC 2022 to pewniak?

Sonda
Czy wierzysz w koniec świata?

Asteroida 2022 AE1 wywoła koniec świata?

Naukowcy w ostatnich tygodniach liczyli, badali i sprawdzali, co to za nowa asteroida w kosmosie. Wyliczyli, że ma ona 70 metrów szerokości i stanowi największe zagrożenie dla naszej planety. Stała się na 1. miejscu, jeśli chodzi o najbardziej niebezpieczne asteroidy będące na kursie kolizyjnym z Ziemią. Eksperci podali, że uderzenie w naszą planetę miałoby nastąpić 4 lipca 2023 roku, co oznacza, że ludzkość nie miałaby czasu na reakcję. Nikt nie byłby w stanie zmienić trajektorii jej lotu.

Eksperci z Europejskiej Agencji Kosmicznej nie przestali badać obiektu. W pierwszym tygodniu od odkrycia wskazywano na rosnące ryzyko kolizji, jednak później skała zniknęła z pola widzenia astronomów na tydzień. Gdy znów była widoczna określono, że minie planetę w bezpiecznej odległości około 10 milionów kilometrów, czyli ponad 20 razy, ile wynosi odległość Ziemi do Księżyca. Wydano w tej sprawie oficjalne oświadczenie:

W styczniu 2022 roku dowiedzieliśmy się o asteroidzie o najwyższym rankingu w skali Palermo, jaki widzieliśmy od ponad dekady, osiągającym -0,66. W ciągu ostatnich dziesięciu lat mojej pracy w Europejskiej Agencji Kosmicznej nigdy nie widziałem tak ryzykownego obiektu. Śledzenie 2022 AE1 i sprawdzanie jego trajektorii było ekscytujące, do momentu aż nie będziemy mieli wystarczających danych, aby powiedzieć na pewno, że ta asteroida nie uderzy.

Skala Palermo dokładnie określa ryzyko, jakie stwarzają asteroidy znajdujące się w pobliżu Ziemi. Eksperci nie mają wątpliwości, że jeśli Asteroida EA1 o takiej wielkości uderzyłaby w miasto to w jednym momencie by je zniszczyła, powodując zniszczenia na taką samą skalę, jak bomba atomowa zrzucona na japońskie miasto Hiroszima pod koniec II wojny światowej.

Asteroida - jak uniknąć uderzenia w Ziemię?

Inżynierowie są zdania, że można zapobiec tragedii, jaką mogą spowodować kosmiczne obiekty. Uważają, że jeśli duże asteroidy zostaną zidentyfikowane z odpowiednim wyprzedzeniem, to możliwe będzie zmienienie ich toru lotu. W listopadzie 2021 roku NASA uruchomiła eksperyment DART. To misja, która ma na celu sprawdzenie, czy odchylanie asteroid może działać.

Piosenki, o których dziś nikt nie pamięta. Kiedyś były to wielkie hity