Oto następca Ceeda. Poznaliśmy ceny w Polsce

2025-10-19 17:04

Kia wprowadza na polski rynek zupełnie nowy model K4, który zastąpi dobrze znanego Ceeda i jednocześnie redefiniuje pojęcie samochodu kompaktowego. Nowy hatchback łączy ekspresyjny design, zaawansowane technologie, przestronność wnętrza oraz atrakcyjną cenę.

Nowa KIA K4 

Kia K4 to zupełnie nowy model zaprojektowany - jak wyjaśnia producent - w duchu "Opposites United – Przeciwieństwa, które się uzupełniają". Nadwozie mierzy 4440 mm długości i 1850 mm szerokości, a rozstaw osi 2720 mm przekłada się na wyjątkową przestrzeń w kabinie. Na tylnej kanapie pasażerowie mają 964 mm miejsca na nogi i dużo przestrzeni nad głową. Bagażnik oferuje 438 l, a po złożeniu oparcia nawet 1217 l.

Charakterystyczna linia dachu płynnie przechodzi w klapę bagażnika, a światła "Star Map" nawiązują do flagowego EV9. Wzrok przyciągają zlicowane klamki tylnych drzwi w słupku C, a także np. efektowny lakier Sparkling Yellow. GT-Line wyróżnia się trójramienną kierownicą z łopatkami, 17-/18-calowymi felgami i czarnymi, połyskliwymi detalami. 

Ceny w Polsce i wersje wyposażenia

Nowa Kia K4 w wersji wyposażenia M kosztuje od 107 490 zł. W gamie znajdują się także odmiany L oraz sportowa GT-Line. Już standard obejmuje m.in.:

  • światła do jazdy dziennej, mijania i drogowe w technologii LED,
  • Smart Key (bezkluczykowy dostęp i rozruch),
  • cyfrowe zegary i dotykowy panel klimatyzacji spięte z ekranem multimedialnym w jeden szeroki wyświetlacz,
  • bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto,
  • usługi Kia Connect, kamerę cofania oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • 16-calowe alufelgi, dwustrefową klimatyzację automatyczną i tempomat.

Wersja GT-Line to dodatkowo sportowe akcenty stylistyczne i komplet niemal wszystkich dostępnych udogodnień (poza opcjonalnym dachem panoramicznym).

Napędy: sprawdzone T-GDI i zapowiedziana hybryda

Na start przewidziano dwa silniki benzynowe: 

  • 1.0 T-GDI (115 KM) z 6-biegową skrzynią manualną,
  • 1.6 T-GDI (150 lub 180 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT).

W 2026 roku gama zostanie rozszerzona o pełną hybrydę.

Wnętrze K4

K4 oferuje jedną z najbardziej zaawansowanych kabin w klasie:

  • połączone ekrany: 12,3” cyfrowe zegary + 12,3” multimedia oraz 5,3” panel klimatyzacji,
  • bezprzewodowe interfejsy smartphone, od wersji L także ładowarka indukcyjna,
  • Digital Key 2.0, zdalne aktualizacje OTA, hotspot Wi-Fi i asystent głosowy „Hej Kia”,
  • nagłośnienie Harman Kardon, podgrzewane i wentylowane fotele z ekoskóry (w wyższych wersjach).

W standardzie i/lub wyższych wersjach dostępne są m.in.:

  • BVM (podgląd martwego pola na zegarach) i BCA (asysta unikania kolizji w martwym polu),
  • SCC2 (aktywny tempomat z funkcją Stop & Go i awaryjnym zatrzymaniem),
  • HDA 2.0 (asystent jazdy po autostradzie z utrzymaniem i zmianą pasa),
  • FCA2 (asystent unikania kolizji z pojazdami, pieszymi i rowerzystami – także przy skręcie w lewo),
  • SVM (widok 360°) oraz PCA (asysta parkowania z automatycznym hamowaniem).

Kiedy w salonach?

Produkcja K4 odbywa się w Pesquería (Meksyk). Pierwsze egzemplarze trafiają do polskich salonów w październiku 2025 roku. W 2026 roku do oferty dołączy również Sportswagon (kombi). 

K4 to następca produkowanego przez blisko 20 lat modelu Ceed, niezwykle popularnego w Polsce. 

Warszawa. Wjechał na czerwonym, samochód zmiótł go z pasów