Walka między Biedronką, a Lidlem może wejść na jeszcze wyższy poziom! Wszystko zależeć będzie od piłkarzy

i

Autor: Beata Zawadzka/East News Walka między Biedronką, a Lidlem może wejść na jeszcze wyższy poziom! Wszystko zależeć będzie od piłkarzy

handel

Walka między Biedronką, a Lidlem może wejść na jeszcze wyższy poziom! Wszystko zależeć będzie od piłkarzy

2024-03-15 11:27

Walka między Biedronką, a Lidlem trwa od dawna. Kilka tygodni temu konflikt przybrał na sile, a wiele na to wskazuje, że rywalizacja może wejść na jeszcze wyższy poziom. Wiele będzie zależeć od... polskich piłkarzy! Dlaczego?

Biedronka kontra Lidl. Tło konfliktu

Biedronka i Lidl od dawna rywalizują o względy klientów. Jakiś czas temu dziennik "Fakt" ogłosił, że Lidl jest najtańszym sklepem w Polsce. Ta publikacja spowodowała lawinę, bowiem Biedronka rozpoczęła agresywną kampanię marketingową. Klienci zaczęli otrzymywać SMS-y z aktualnymi promocjami w Biedronce, a ceny przecenionych produktów były zestawiane z tymi oferowanymi przez konkurencję. Biedronka posunęła się w swojej narracji do takiego momentu, w którym wprost pisała na paragonach "Biedronka tańsza od Lidla".

Niemiecka sieć nie pozostała dłużna i wypuściła spot reklamowy "Lidlowy przegląd cenowy", w którym udowadnia różnice cenowe. Ponadto Lidl zarzucił Biedronce nieuczciwą konkurencję i pozwał swojego rywala. Chodzi o to, że portugalska sieć w swojej kampanii billboardowej wykorzystywała hasło "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl". Przy reklamach nie podano jednak informacji, na jakie dane konkretnie powołuje się sklep. I w efekcie sąd przyznał rację Lidlowi.

Walka między Biedronką, a Lidlem może wejść na jeszcze wyższy poziom! Wszystko zależeć będzie od piłkarzy

Należy się spodziewać, że walka między Biedronką, a Lidlem będzie trwać jeszcze wiele tygodni, a jej kulminacja może nastąpić w czerwcu i lipcu 2024 roku. To właśnie wtedy rozegrane zostaną mistrzostwa Europy w piłce nożnej.

Lidl został właśnie oficjalnym partnerem EURO 2024. - Cieszymy się, że możemy być częścią wydarzenia, które ekscytuje nie tylko naszych klientów, ale także naszych pracowników - przyznał Jeroen Bal, członek zarządu divisional board customer Lidl International.

Co ma z tym wspólnego Biedronka? Odpowiedź jest prosta. Portugalski gigant od wielu lat jest sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski. Jeśli tylko Biało-Czerwoni awansują do turnieju to pojawi się nowe pole do rywalizacji między sieciami.

Teraz jednak trzeba czekać na mecze barażowe o awans na EURO 2024. Już 21 marca Polacy zmierzą się z Estonią. Jeśli wygrają, to w decydującym starciu zagrają ze zwycięzca meczu Walia - Finlandia.

Na temat walki między Biedronką, a Lidlem powstało wiele memów. Zobaczcie:

Tańszy jest Lidl czy Biedronka? Klienci są w szoku, mówią tylko o jednym