Rozbudowa drogi wojewódzkiej 188 Piła-Człuchów na odcinku od Piły do granic województwa jest jedną z największych inwestycji drogowych w Północnej Wielkopolsce w ciągu ostatnich lat. Ten 60-kilometrowy odcinek drogi pochłonął ponad 50 milionów złotych, w tym około 26 milionów z WRPO. Do czasu remontu droga była w złym technicznym: pełno było wybojów, łata goniła łatę, było wąsko i w wielu miejscach wręcz niebezpiecznie. Prace podzielono na sześć etapów. Oprócz wymiany nawierzchni konieczna była też budowa nowych mostów w Żeleźnicy i Skórce oraz remont mostu w Krajence na rzece Głomi.
- Ta rzeka kształtuje nasze myślenie i nasze zachowanie inżynierskie - wyjaśnia Paweł Katarzyński, dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu. Najważniejszym i bardzo potrzebnym mostem był ten, który powstał w Skórce. - Najważniejsze dla nas, z punktu widzenia społecznego to był przede wszystkim wymiana w Skórce obiektu, który już nie miał odpowiedniej nośności - dodaje mężczyzna.

i
- Bardzo ładnie to wyszło, w sumie wszyscy zadowoleni. Droga dojazdu do Złotowa zdecydowanie się skróciła przez to, ze obwodnica Żeleźnicy została wybudowana z nowym wiaduktem, cała Krajenka przebudowana. Bardzo dobrze, że tak duża i droga właściwie inwestycja bardzo fajnie służy wszystkim - opowiada Mirosława Rutkowska-Krupka, wiceprzewodnicząca Sejmiku Województwa Wielkopolskiego.

i
Dzisiaj droga z Piły do Złotowa i dalej do Zakrzewa i granic Wielkopolski jest gładka i bezpieczna, są na niej nowe mosty, ronda i odpowiednio wyprofilowane zakręty. Teraz takie zmiany czekają drogę wojewódzką z Krajenki do Wysokiej i dalej do Margonina, ale o tym w kolejnych wydaniach naszej audycji. Wykaz aktualnie prowadzonych naborów o dofinansowanie unijne zawsze znajdziecie na wrpo.wielkopolskie.pl.
Jak unijne pieniądze zmieniają północną Wielkopolskę o tym w kolejnych wydaniach audycji. Zmieniamy Wielkopolskę – czyli o funduszach europejskich dla Piły i okolic. Audycja współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej.