Więcej podróży = więcej planowania
Podczas tegorocznych obchodów Wszystkich Świętych Polacy znacznie chętniej korzystali z możliwości, jakie daje carsharing. W okresie świąt i długich weekendów zainteresowanie samochodami z floty Traficara wyraźnie rośnie, ponieważ wiele osób planuje wtedy wyjazdy do rodzinnych miejscowości.
– Polacy zaczynają dokładniej planować swoje podróże, a przez to zależy im na przewidywalności usług. Coraz chętniej wybierają nowoczesne, łatwo dostępne rozwiązania mobilne, które pozwalają dopasować podróż do własnego rytmu i potrzeb. Dzięki takim opcjom jak Traficar Spot, dostają gwarancję, że samochód zostanie podstawiony w wybranym czasie na wskazane miejsce i będzie na nich czekać. To daje duży komfort i spokój ducha – mówi Konrad Karpiński, dyrektor operacyjny firmy Traficar.
Rozwiązaniem, które cieszy się rosnącym zainteresowaniem jest usługa Traficar Spot – dedykowane parkingi, znajdujące się między innymi przy galeriach handlowych, lotniskach oraz dworcach. Aktualnie, istnieje już ponad 200 miejsc w całej Polsce, do których można zamawiać samochody należące do krakowskiej firmy. W porównaniu z 2024 rokiem, liczba zarezerwowanych samochodów w ramach usługi Traficar Spot wzrosła o niemal 300%.
– Bardzo nas cieszy to, że użytkownicy aplikacji Traficar, korzystają z nowoczesnych udogodnień i funkcjonalności, które oferujemy. Od wdrożenia Traficar Spot minęło już ponad półtora roku, a my stale notujemy wzrost zainteresowania tą opcją. To dla nas wyraźny sygnał, że użytkownicy doceniają nasze rozwiązania – dodaje Konrad Karpiński.
Dalej i rozważniej
Dane Traficara pokazują, że w okresie Wszystkich Świętych, carsharing służył nie tylko do dojazdów na lokalne cmentarze, ale także do dalekich podróży po Polsce. Rekordowy przejazd wyniósł 881 km (Renault Arkana), ale w zestawieniu znalazły się też długodystansowe przejazdy Clio (850 km) i Renault Masterem (832 km). Ciekawym trendem jest obecność samochodów dostawczych w czołówce najchętniej wybieranych modeli – to dowód na to, że użytkownicy wykorzystują flotę nie tylko prywatnie, ale też zawodowo, np. do transportu lub sprzedaży zniczy i kwiatów w okresie 1-2 listopada.
Jak wynika z analizy Traficara, oprócz dłuższych dystansów, Polacy jeździli znacznie bezpieczniej i rozważniej. Tegoroczne dane z systemu Safe Driving by Traficar, (autorskiego rozwiązania do monitorowania jazdy) pokazują wyraźną poprawę stylu jazdy. Można zauważyć, że Polacy jadąc Traficarem są uważniejsi, jadą wolniej, a co za tym idzie - bezpieczniej. Średnia ocena kierowców wzrosła z 3,81 w 2024 roku do 4,31 w tym roku. Użytkownicy Traficara nie tylko częściej wybierają carsharing, ale też jeżdżą odpowiedzialniej.
Carsharing najpopularniejszy w…
Wzrost aktywnych użytkowników podczas listopadowego weekendu był widoczny w całej Polsce. Największą mobilność odnotowano w północnej części kraju – niemal ⅓ wszystkich wynajmów odbyła się w Trójmieście. Pod względem wykorzystania floty, czyli liczby wynajmów przypadających na jeden samochód, liderem również okazało się Trójmiasto, a tuż za nim Łódź.
Najwięcej wynajmów, bo aż 43%, rozpoczęło się w piątek (31 października). Dane te pokazują, że wielu użytkowników postanowiło rozpocząć długi weekend już tego dnia, wykorzystując go na wcześniejszy wyjazd. W efekcie w sobotę zainteresowanie ofertą dobową było nieco niższe, ponieważ większość podróży rozpoczęła się dzień wcześniej.
Rosnące zainteresowanie carsharingiem
Z danych Traficara jasno wynika: carsharing staje się stałym elementem świątecznej mobilności Polaków. Użytkownicy coraz częściej planują wynajem z wyprzedzeniem, jeżdżą odpowiedzialnie i wykorzystują auta nie tylko w mieście, ale też na dłuższych dystansach. Traficar potwierdza tym samym swoją pozycję jako najbardziej elastyczny sposób poruszania się – od codziennych spraw po świąteczne podróże.
– Z roku na rok carsharing staje się coraz bardziej dojrzałą usługą. Użytkownicy traktują ją nie tylko jako alternatywę dla posiadania własnego samochodu w codziennych sytuacjach, ale też często korzystają z niego w przypadku dłuższych podróży, do których przygotowują się z wyprzedzeniem. Oprócz okresu wakacyjnego, szczególne zainteresowanie widzimy w okresach okołoświątecznych, kiedy Polacy planują wyjazdy. Traficar Spot idealnie wpisuje się w potrzeby Polaków i rosnące zainteresowanie zamawianiem pojazdów do wskazanego punktu – dodaje Konrad Karpiński, dyrektor operacyjny firmy Traficar.
Materiał reklamowy