Duńska sieć sklepów wejdzie do Polski w 2026 roku
Duńska marka Søstrene Grene, znana z artykułów wyposażenia wnętrz, dekoracji i akcesoriów domowych, ogłosiła plan rozwoju na polskim rynku. W oficjalnym komunikacie firma zapowiada otwarcie pierwszych sklepów w 2026 roku, a celem marki jest osiągnięcie 500 sklepów fizycznych w Europie do 2027 roku. Obecnie Søstrene Grene działa w 330 lokalizacjach.
– Polska to dla nas zupełnie nowe terytorium. Nigdy wcześniej nie podejmowaliśmy próby wejścia do Europy Środkowo-Wschodniej, dlatego to ekscytujący projekt, w ramach którego musimy dobrze poznać dynamikę lokalnego rynku. To duży kraj z ogromnym potencjałem handlowym, w którym znajdują się jedne z najpiękniejszych centrów handlowych w Europie – powiedział Mikkel Vaupell Grene, współwłaściciel i dyrektor generalny Søstrene Grene.
Firma potwierdza, że wraz z otwarciem pierwszych salonów, uruchomi też sprzedaż internetową, co wpisuje się w jej strategię rozwoju opartej na połączeniu kanałów online i offline.
Ekspansja Søstrene Grene to element konsekwentnie realizowanej strategii wzmacniania obecności w Europie. Firma podkreśla, że jej model biznesowy opiera się na „starannym wyborze nowych rynków” oraz wprowadzaniu swoich sklepów w lokalizacjach o dużym potencjale – zarówno w galeriach handlowych, jak i w strefach miejskiego handlu ulicznego.
To konkurent IKEA i JYSK
Dla polskiego rynku detalicznego pojawienie się Søstrene Grene oznacza wprowadzenie nowego gracza w segmencie dekoracji, akcesoriów i małych mebli, a dla klientów – alternatywę wobec sieci takich jak IKEA czy JYSK. Firma znana jest z budowania wyjątkowej atmosfery w sklepach, gdzie zakupy mają być inspirującym doświadczeniem, bliskim filozofii duńskiego „hygge”.
Søstrene Grene została założona w 1973 roku w Aarhus przez małżeństwo Inger Grene i Knuda Crestena Vaupella Olsena. Od ponad pięćdziesięciu lat pozostaje firmą rodzinną, dziś kierowaną przez Mikkela Vaupella Grene oraz Crestena Grene. W ostatnich latach marka odnotowuje rekordowe wyniki finansowe i wzrost sprzedaży na rynkach zachodnioeuropejskich, zapowiadając dalsze inwestycje w nowe przedsięwzięcia handlowe.