kryminalne

Ukradli drogi samochód dziennikarzowi. Apel o pomoc w poszukiwaniach złodziei

W piątek (7 lipca) w południe z Dolnego Mokotowa w Warszawie skradziono elektrycznego Hyundaia IONIQ 5. Właściciel pojazdu, dziennikarz Bartłomiej Derski, prosi o pomoc w poszukiwaniach złodziei. "Pewnie jest już w częściach, ale udostępniając możesz pomóc w próbie znalezienia złodziei i dziupli" - napisał na Twitterze, zamieszczając zdjęcie samochodu.

Złodzieje ukradli samochód elektryczny

"Dziś o 12:41 (moment zagłuszenia dwóch niezależnych GPS) na Dolnym Mokotowie w Warszawie skradziono mi dość charakterystyczny samochód. Pewnie jest już w częściach, ale udostępniając, możesz pomóc w próbie znalezienia złodziei i dziupli" - zaapelował dziennikarz portalu wysokienapiecie.pl Bartłomiej Derski. Później sprecyzował, że do kradzieży musiało dość o 12:04. Skradzione auto to elektryczny Hyundai IONIQ 5, wart ok. 200 tys. złotych.

Dziennikarz zamieścił także zrzuty ekranu z aplikacji, która na bieżąco analizuje m.in. prędkość auta. Na tej podstawie oszacował, że auto może znajdować się w okolicach podwarszawskich miejscowści: Kobyłki, Wołomina lub Piaseczna.

Hyundai IONIQ 5

IONIQ 5 to flagowy model w gamie zeroemisyjnych samochodów Hyundaia, który zadebiutował w 2021 roku. IONIQ 5 został zbudowany w oparciu o dedykowaną platformę Hyundai Electric-Global Modular Platform (E-GMP), dzięki czemu, jak podkreśla producent, posiada wyjątkowe proporcje z wydłużonym rozstawem osi, innowacyjne wnętrze oraz wysoką wydajność połączoną z możliwością ultraszybkiego ładowania i funkcją Vehicle-to-Load (V2L), a także zaawansowane funkcje łączności i wspomagania kierowcy.

IONIQ 5 jest dostępny z szeregiem różnych napędów elektrycznych. Klienci mogą wybierać spośród dwóch opcji akumulatorów, 58 kWh lub 73 kWh oraz dwóch układów silników elektrycznych: podstawowego z silnikiem tylko z tyłu albo opcjonalnego z silnikami z przodu i z tyłu. Wszystkie warianty osiągają prędkość maksymalną 185 km/h.

Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła (4WD) w połączeniu z akumulatorem o pojemności 73 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 305 KM i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy.

Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 73 kWh zasięg IONIQ-a 5 na jednym ładowaniu wynosi 481 km, w cyklu WLTP. W trybie miejskim wersja ta może przejechać 686 km. Samochód jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: smart, executive, platinum. Podstawowa wersja kosztuje blisko 200 tys. złotych.