Andziaks zmieniła dziecięce marzenia w rzeczywistość. Wszystko zaczęło się od vloga

2025-07-08 12:58

Andziaks, czyli Angelika Trochonowicz, przeszła drogę od szkolnych marzeń o sławie do jednej z najpopularniejszych influencerek w Polsce. Miłość, kontrowersje, poród na YouTubie, własna marka i bajkowe życie – oto historia, która elektryzuje internet.

Spis treści

  1. Miłość, która potrzebowała przerwy
  2. Poród na YouTubie i burza w komentarzach
  3. Zaręczyny, ślub i... intercyza
  4. Własna marka i biznes, który pachnie sukcesem
  5. Z YouTube'a do telewizji - „Azja Express” i skok popularności
  6. Wymarzony dom za niemałe pieniądze
  7. Nowy rozdział - kolejne dziecko w drodze

Andziaks, czyli Angelika Trochonowicz (z domu Zając), przyszła na świat 10 listopada 1996 roku w Nysie. Uczyła się w katolickiej szkole podstawowej, a jej dzieciństwo było pełne marzeń i wyobrażeń o wielkiej scenie. Od najmłodszych lat pragnęła sławy - chciała być piosenkarką lub modelką. Choć życie nie zawsze ją rozpieszczało, nigdy nie zrezygnowała z marzeń.

Jej mama, Agnieszka Kurowska, miała zaledwie 19 lat, gdy urodziła Angelikę. Związek z ojcem dziewczynki nie przetrwał próby czasu, a relacje córki z biologicznym ojcem były sporadyczne. Mężczyzna zmarł w 2021 roku. Agnieszka ponownie wyszła za mąż za Wojciecha Kurowskiego, jednak to małżeństwo również zakończyło się rozwodem. Mimo to Andziaks do dziś utrzymuje bliskie relacje z byłym ojczymem.

Andziaks w "Tańcu z gwiazdami". Czy zobaczymy ją w formacie?

Internet szybko stał się jej oknem na świat. Już w gimnazjum zaczęła eksperymentować z kamerą i montażem. Pierwszy filmik, który nagrała wspólnie z koleżanką, przedstawiał je rozbijające sobie jajka na głowie.

Był to filmik, na którym ja i moja koleżanka rozwalamy sobie jajka na głowie. Wiem, brzmi to dziwnie, ale właśnie tak było

- śmiała się po latach.

Z czasem zaczęła traktować nagrywanie poważniej. Jej treści oscylowały wokół tematyki lifestylowej i beauty - dziś powszechnej, ale wtedy dopiero zyskującej na popularności. Dzięki świeżości i autentyczności, szybko zyskała rzeszę fanek wśród młodej publiczności. Kiedy zauważyła, że YouTube może być nie tylko pasją, ale też sposobem na życie, postawiła wszystko na jedną kartę. Regularnie publikowała nowe materiały, a liczba subskrybentów rosła z miesiąca na miesiąc. Okazało się, że z internetu da się nie tylko utrzymać, ale też budować własną markę i napędzać prężny biznes.

Miłość, która potrzebowała przerwy

W wieku 19 lat Angelika poznała Łukasza Trochonowicza, znanego w sieci jako Luka. Para była razem przez półtora roku, jednak później ich drogi się rozeszły. Oboje weszli w nowe związki, ale ostatecznie wrócili do siebie i od tamtej pory tworzą nierozłączny duet. Zamieszkali razem i zaczęli wspólnie rozwijać swoją internetową działalność.

Poród na YouTubie i burza w komentarzach

W maju 2020 roku na świat przyszła ich córka, Charlotte Elizabeth. Kilka dni później Andziaks opublikowała na YouTubie film z porodu, co wywołało ogromne kontrowersje. Wideo nie ograniczało się jedynie do przygotowań - pokazano również bardzo intymne momenty samego porodu.

Część internautów krytykowała ją za nadmierne obnażanie prywatności, inni z kolei dziękowali za szczerość i odwagę w przełamywaniu tabu. Wielu młodych mam przyznało, że film pomógł im oswoić się z lękiem przed porodem, zwłaszcza tym pierwszym.

Zaręczyny, ślub i... intercyza

W lipcu 2020 roku para się zaręczyła, a dwa lata później wzięła ślub. Duże poruszenie w mediach wzbudził fakt, że podpisali intercyzę oraz ustanowili rozdzielność majątkową.

Mówiłam: kochamy się, to nam niepotrzebne. Ale napisałam do znajomej, która zna się na tych sprawach, i ona powiedziała: ja bym dziś nie brała ślubu bez intercyzy

Z Luką pilnujemy wszystkiego, rozliczamy się, płacimy podatki, ale gdyby coś się kiedyś wydarzyło, to dzięki temu mam pewność, że ja i dzieci jesteśmy zabezpieczeni

- oznajmiła w sieci.

Koszty ślubu również nie przeszły bez echa - para wydała aż 200 tysięcy złotych na same na kwiaty! Internauci nie kryli zdziwienia, a tabloidy rozpisywały się o luksusowej ceremonii.

Własna marka i biznes, który pachnie sukcesem

W październiku 2022 roku Andziaks uruchomiła własną markę - sklep z ekskluzywnymi świecami sojowymi o oryginalnych zapachach. Projekt okazał się strzałem w dziesiątkę. Z czasem do oferty dołączyły również dyfuzory oraz kosmetyki pielęgnacyjne. Jej produkty błyskawicznie zyskały grono wiernych klientek.

Z YouTube'a do telewizji - „Azja Express” i skok popularności

Choć do tej pory znani byli głównie w internecie, wszystko zmieniło się, gdy wzięli udział w programie „Azja Express”. Angelika i Łukasz pojawili się w piątej edycji, emitowanej w 2023 roku, i wygrali! Udział w lubianym przez Polaków formacie przyniósł im ogromny wzrost rozpoznawalności i otworzył drzwi do szerszej publiczności.

Wymarzony dom za niemałe pieniądze

Rok 2023 przyniósł kolejny przełom - para przeprowadziła się z apartamentu na Powiślu do luksusowej willi z ogrodem. Andziaks chętnie dzieli się zdjęciami wnętrz na Instagramie, pokazując nowoczesne rozwiązania i starannie dobrane detale.

Cała inwestycja pochłonęła fortunę: działka kosztowała 200 tys. złotych, projekt domu - 20 tys. zł, budowa - około miliona, a wykończenie to kolejne 300 tys. złotych. Łączny koszt wyniósł więc około 1,5 miliona złotych.

Nowy rozdział - kolejne dziecko w drodze

W 2025 roku Angelika ogłosiła, że spodziewa się drugiego dziecka. Na Instagramie pojawiło się zdjęcie z Luką i małą Charlotte - a ciążowy brzuszek nie pozostawiał wątpliwości. „Mieliśmy mały sekret” - napisała pod fotografią.Fani szybko domyślili się, że ciąża jest już zaawansowana. Najprawdopodobniej poród odbędzie się jeszcze w tym roku. Czy tym razem również pokaże wszystko w sieci? Czas pokaże.