Wiadukt nad trasą S1 w Dąbrowie Górniczej został zamknięty. GDDKiA wyburzy go i wybuduje nowy

i

Autor: GDDKiA

Inwestycje

Wiadukt nad trasą S1 w Dąbrowie Górniczej został zamknięty. GDDKiA wyburzy go i wybuduje nowy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zleciła firmie Budimex przebudowę wiaduktu drogowego nad trasą S1 w Dąbrowie Górniczej. Wiadomo już, że zostanie on wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy i dostosowany do parametrów drogi ekspresowej S1. Obecny wiadukt jest już zamknięty dla ruchu.

Zwiększony zostanie zakres robót na S1. Wiadukt idzie do wyburzenia 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o podpisaniu aneksu regulującego wykonanie dodatkowych robót budowlanych w obrębie węzła drogowego Dąbrowa Górnicza Pogoria. Zapowiedziano wyburzenie wiaduktu drogowego nad DK1 w ciągu DW796 (ul. Armii Krajowej). W jego miejsce powstanie nowy, dostosowany do parametrów drogi ekspresowej. W środę, 24 stycznia, obiekt w ciągu ul. Armii Krajowej został zamknięty dla ruchu samochodowego.

Wykonawca rozpocznie przebudowę obiektu 25 stycznia od rozbiórki nawierzchni na ul. Armii Krajowej na odcinku pomiędzy rondami na węźle Pogoria.

– W trakcie rozbiórki istniejącego obiektu na węźle Pogoria oraz budowy nowego wiaduktu drogowego, ze względów technologicznych, organizacja ruchu w rejonie węzła będzie kilkukrotnie zmieniana. Ruch w rejonie obiektu będzie przebiegał w zależności od potrzeb naprzemiennie raz po jezdni prawej, raz po jezdni lewej lub po obu jezdniach wykorzystując jeden pas ruchu danej jezdni – informuje GDDKiA. 

Zakończenie budowy obiektu i dopuszczenie go do ruchu jest planowane do końca 2024 roku. 

Prace przy przebudowie DK1 do S1

Niezależnie od prac na węźle Pogoria, wykonawca będzie kontynuował także roboty budowalne, które są związane z dokończeniem trasy głównej przyszłej drogi S1 oraz dróg przyległych do niej.

Zaawansowanie prac wynosi ponad 80 proc. – Do zakończenia inwestycji pozostało przede wszystkim wykonanie warstwy ścieralnej – ostatniej warstwy asfaltowej na jezdni głównej oraz niektórych przyległych dróg – czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. 

Wszystkie prace mają zakończyć się w czerwcu tego roku. Później będzie możliwe uruchomienie w pełni dwujezdniowego odcinka drogi ekspresowej pomiędzy węzłami Podwarpie i Pogoria. Na tym ostatnim, w rejonie budowanego wiaduktu, będzie z kolei, punktowo, występowało ograniczenie ruchu.