rower zima

i

Autor: Pixabay 3 Rajd Biegaczy i Rowerzystów Przeciw Nienawiści!

Nowa droga rowerowa w Katowicach. Połączy Dąbrówkę Małą i Burowiec

Katowickie Inwestycje ogłosiły właśnie przetarg na rozbudowę ul. Hallera, a wyłoniony wykonawca będzie miał 12 miesięcy na wykonanie prac.

W ramach zadania "Katowicka Infrastruktura Drogowa" miasto chce połączyć trasą rowerową dwie dzielnice miasta: Dąbrówkę Małą i Burowiec. Połączenie ul. Konnej z ul. Techników, Al. Niepodległości i trasą rowerową nr 5 zostanie zrealizowane w dwóch etapach.

Właśnie ogłoszono przetarg na realizację pierwszego odcinka, czyli rozbudowę ul. Hallera. Droga rowerowa będzie przebiegać od skrzyżowania z ul. Wandy do skrzyżowania z drogą ekspresową S86. Równolegle do ul. Pogodnej trasa odbije w stronę torów kolejowych i wzdłuż nich pobiegnie w kierunku Al. Niepodległości.

Długość odcinka wyniesie ok. 1,4 km. W ramach inwestycji powstanie droga rowerowa, ciągi dla pieszych oraz peron przystankowy przy ul. Hallera. Wzdłuż trasy zamontowane zostanie oświetlenie i sygnalizacja świetlna. Na wykonanie tego etapu wykonawca będzie miał 12 miesięcy.

Drugi etap zakłada rozbudowę ul. Korczaka na odcinku od skrzyżowania z ul. Wandy do skrzyżowania z ul. Borki. Zgodnie z planem, przetarg zostanie ogłoszony w pierwszej połowie przyszłego roku.

- Wielu miłośników jazdy na rowerze oraz mieszkańców tej części Katowic czekało na tę inwestycję. Nowa infrastruktura rowerowa łącząca Dąbrówkę Małą z Burowcem znacznie poprawi bezpieczeństwo uczestników ruchu, zwłaszcza w kontekście przejazdu pod al. Roździeńskiego, ale też usprawni przemieszczanie się pomiędzy tymi dzielnicami – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Ale rozbudowa ul. Hallera to nie jedyny projekt realizowany w ramach "Katowickiej Infrastruktury Rowerowej". Katowickie Inwestycje podpisały umowę z wykonawcą na budowę odcinka drogi rowerowej na ul. Gospodarczej. To kontynuacja istniejącej już trasy, która przebiega wzdłuż ul. Pułaskiego i prowadzi przez teren Doliny Trzech Stawów. Od strony wschodniej nowa droga połączy się z szlakiem biegnącym do ul. Szopienickiej.

- Ponadto jesteśmy coraz bliżej rozstrzygnięcia przetargu na budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Francuskiej, na odcinku od ul. Lotnisko do ul. Trzech Stawów. Przygotowujemy się również do realizacji pierwszego etapu velostrady. Pobiegnie ona po śladzie nieczynnej linii kolei piaskowej, na odcinku od ul. Huberta do ul. Kolistej – dodaje Agnieszka Dutkiewicz, zastępca dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej w Katowickich Inwestycjach.

Projekty nowych tras rowerowych są w przygotowaniu

Spółka w imieniu miasta wybrała też wykonawców, których zadaniem będzie opracowanie dokumentacji projektowej dla nowych dróg rowerowych w rejonie ul. Barbary, ul. Francuskiej oraz ul. Sosnowieckiej i ul. Brynicy. Zamówienie, którego wartość wynosi około 400 tys. zł, zostało podzielone na trzy części.

Pierwsze z nich dotyczy zaprojektowania połączenia istniejących już dróg na ul. Barbary i Kościuszki. Nowa trasa ma powstać w miejscu istniejącej, wydeptanej ścieżki. Projekt obejmie również elementy małej architektury, niezbędne oświetlenie oraz nowe nasadzenia. Wybrany wykonawca ma 8 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej.

Druga część zamówienia dotyczy projektu połączenia ul. Sosnowieckiej i ul. Brynicy z trasą rowerową nr 5. Przewidywane są dwa warianty trasy: albo na terenach przy rzece Rawie, albo wzdłuż ul. Morawa. Wykonawca ma przygotować projekt dla obu opcji w ciągu 11 miesięcy.

Trzecia część zamówienia dotyczy połączenia biegnącego od ul. Lotnisko do ul. Damrota. Ma być prowadzona wschodnią stroną ul. Francuskiej i łączyć się z drogami na ul. Lotnisko i ul. Damrota. Podobnie jak w drugiej części i tutaj przewiduje się dwa warianty trasy. Wykonawca ma 12 miesięcy na realizację zamówienia.