Tesla Model 3. O tej zalecie mało się mówi

2025-11-11 17:06

Dwa bagażniki, duże schowki, płaska podłoga przed kanapą dla trzech pasażerów – Tesla Model 3, samochód z segmentu D, czyli średniej wielkości, zaskakuje praktycznością i wygodą. Wybierając wersję Performance, otrzymujemy nietypowy miks: auto o sportowych osiągach, które równie dobrze sprawdza się w codziennej miejskiej jeździe, jak i w dłuższych trasach. Problemem pozostaje jednak wciąż ograniczony zasięg, szczególnie odczuwalny jesienią i zimą przy niższych temperaturach, a właściwie – niewystarczająco gęsta sieć stacji ładowania w Polsce, która wciąż nie dorównuje potrzebom rosnącej liczby użytkowników aut elektrycznych.

Tesla Model 3 Performance

Tesla Model 3 Performance to połączenie sportowych cech z technologią. Samochód rozwija moc 460 KM, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 262 km/h, a napęd na cztery koła zapewnia świetną trakcję i stabilność niezależnie od warunków na drodze. Zawieszenie zostało zaprojektowane tak, by połączyć precyzję prowadzenia z codziennym komfortem jazdy. 

Model 3 Performance to nie tylko liczby – to przede wszystkim natychmiastowa reakcja na gaz, płynna praca silników i wrażenie pełnej kontroli, które trudno znaleźć w autach spalinowych. Dla kierowców ceniących dynamikę i nowoczesne rozwiązania to prawdziwa gratka.

Najnowsza funkcja Jazda na torze kalibruje adaptacyjne zawieszenie, podwozie i elementy sterujące układem napędowym, aby zapewnić większą kontrolę za kierownicą. Podczas jazdy po torze kierowca może dostosować balans prowadzenia, kontrolę stabilności i hamowanie regeneracyjne do swoich potrzeb.

Dwa bagażniki, schowki i płaska podłoga 

Choć Tesla Model 3 Performance kojarzy się z osiągami, jej największym zaskoczeniem jest funkcjonalność. Samochód oferuje łącznie 682 litry przestrzeni bagażowej – z tyłu znajduje się pojemny bagażnik o pojemności 594 litrów, a z przodu dodatkowy kufer o objętości 88 litrów - na kable do ładowania czy zakupy lub torbę. 

Wnętrze Tesli jest przestronne i dopracowane. Płaska podłoga sprawia, że pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca na nogi, a trójka dorosłych osób może podróżować komfortowo. Głębokie schowki ułatwiają codzienne użytkowanie, czyniąc z Modelu 3 auto nie tylko szybkie, ale też wyjątkowo praktyczne. Minimalistyczny kokpit i duży ekran centralny porządkują przestrzeń i nadają kabinie futurystyczny charakter.

Do miasta i w trasę

Tesla Model 3 Performance świetnie odnajduje się w roli auta miejskiego – natychmiastowa reakcja na przyspieszenie, cicha praca i płynność jazdy sprawiają, że manewrowanie po zatłoczonych ulicach jest czystą przyjemnością. Jednocześnie to samochód, który bez problemu poradzi sobie w trasie.

Dzięki szybkiemu ładowaniu na stacjach Supercharger, które osiągają moc do 250 kW, można uzupełnić energię na około 280 km w 15 minut. To sprawia, że nawet krótkie postoje w podróży w zupełności wystarczą, by kontynuować trasę.

Zasięg deklarowany w cyklu WLTP to 528 km, jednak w praktyce – szczególnie przy niższych temperaturach – rzeczywista wartość jest niższa (poniżej 500 km). Głównym wyzwaniem wciąż pozostaje liczba stacji ładowania w Polsce, choć sieć Tesli systematycznie się rozrasta.

Choć zasięg i infrastruktura ładowania wciąż mogą być pewnym ograniczeniem, Tesla Model 3 Performance pokazuje, że elektryczna mobilność nie musi oznaczać kompromisów – może łączyć osiągi, technologię i wygodę w jednym nowoczesnym pakiecie.

Tesla Model 3 Performance - cena 

Tesla Model 3 Performance kosztuje w Polsce 244 990 zł. Podstawowy Model 3 z napędem na tylne koła kosztuje 184 990 zł. Warto pamiętać o możliwej dopłacie w ramach programu NaszEauto, która może wynieść nawet 40 tys. zł. 

Ulepszony Model 3 

Od października kierowcy mogą zamawiać ulepszony Model 3, który w wersji Performance oferuje 571 km zasięgu (WLTP), ma także nową dźwignię kierunkowskazów oraz nową przednią kamerę.