Pod maską europejskiego Forda Bronco Outer Banks pracuje sprawdzona, sześciocylindrowa jednostka benzynowa 2.7 EcoBoost V6, która generuje 335 KM mocy i 563 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki zastosowaniu turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa, silnik charakteryzuje się wysoką elastycznością i dobrą dynamiką – zarówno na drodze, jak i w terenie.
W standardzie znajduje się 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów, zaprojektowana z myślą o płynnej zmianie przełożeń i optymalnym wykorzystaniu momentu obrotowego. Napęd 4x4 jest stały i współpracuje z zaawansowanym systemem zarządzania trakcją, który automatycznie dostosowuje parametry pracy pojazdu do warunków terenowych.
Kompetencje off-roadowe
Ford Bronco został zaprojektowany jako pełnoprawny pojazd terenowy, który sprawdzi się w najbardziej wymagających warunkach. Wersja Outer Banks wyposażona jest w system Terrain Management System z siedmioma trybami jazdy – od trybu Normal i Eco, po specjalistyczne ustawienia do jazdy po błocie, piasku czy skałach (tzw. GOAT Modes – Goes Over Any Type of Terrain).
Dodatkowo, pakiet Trail Toolbox zawiera rozwiązania wspierające jazdę w trudnym terenie:
- Trail Control – tempomat do jazdy terenowej, który automatycznie kontroluje prędkość,
- Trail Turn Assist – system skracający promień skrętu,
- Trail One-Pedal Drive – umożliwia jazdę i hamowanie jednym pedałem, co ułatwia precyzyjne manewrowanie.
Prześwit wynosi ponad 290 mm, a głębokość brodzenia to 850 mm. Kąty natarcia i zejścia oraz kąt rampowy zostały zoptymalizowane pod kątem jazdy terenowej. Wzmocnione zawieszenie oraz ochrona podwozia podkreślają off-roadowy charakter pojazdu.
Stylistyka inspirowana klasyką. Zdejmowany dach i drzwi
Design nowego Bronco nawiązuje do oryginału z lat 60., zachowując kanciaste nadwozie i charakterystyczny grill z napisem BRONCO. W wersji Outer Banks pojawiają się elementy stylistyczne w kolorze nadwozia – lakierowane nadkola, lusterka oraz charakterystyczna osłona chłodnicy. Samochód osadzony jest na 18-calowych felgach aluminiowych, wyposażonych w opony terenowe o wysokim profilu.
Standardem jest twardy, trzyelementowy dach z możliwością demontażu oraz zdejmowane drzwi, które można bezpiecznie przewozić we wnętrzu pojazdu. Takie rozwiązanie zwiększa wszechstronność modelu i pozwala lepiej dostosować go do warunków wyprawowych.
Wnętrze i technologie
Kabina Bronco Outer Banks została zaprojektowana z myślą o użytkownikach ceniących zarówno komfort, jak i funkcjonalność. Użyte materiały są odporne na zabrudzenia, a liczne schowki i uchwyty ułatwiają organizację przestrzeni. Na konsoli centralnej dominuje 12-calowy ekran dotykowy systemu SYNC 4, który obsługuje Apple CarPlay, Android Auto oraz aktualizacje bezprzewodowe (OTA).
Na pokładzie znalazł się także system kamer 360°, który umożliwia obserwowanie otoczenia pojazdu z każdej strony – funkcja szczególnie przydatna w terenie, ale i w mieście, choćby na parkingach. System FordPass pozwala z kolei na zdalne monitorowanie parametrów pojazdu oraz sterowanie wybranymi funkcjami (np. zdalne uruchomienie silnika czy lokalizacja auta).
Przystosowany do Europy, wierny korzeniom
Choć Bronco to ikona amerykańskiej motoryzacji, Ford dostosował ten model do europejskich przepisów homologacyjnych, nie rezygnując przy tym z jego charakteru. Wersja dostępna na Starym Kontynencie zachowuje pełnię kompetencji terenowych i autentyczny styl, ale oferuje również wyższy poziom wyciszenia kabiny, dodatkowe systemy bezpieczeństwa oraz pełną homologację na drogi publiczne w UE.
W standardzie dostępne są zaawansowane systemy wsparcia kierowcy, w tym adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu, system monitorowania martwego pola oraz funkcja automatycznego hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych i rowerzystów.
Bronco – terenowy brat Mustanga
Ford Bronco i Mustang mają wspólne korzenie – oba modele zaprojektował Donald N. Frey, a ich symbolem jest koń, choć w różnym wydaniu. Mustang odwołuje się do zdziczałych koni galopujących po bezkresnych preriach, natomiast Bronco – do nieoswojonego rumaka, którego nie da się ujarzmić. Połączenie tych skojarzeń z konstrukcyjną śmiałością dało efekt dwóch ikon amerykańskiej motoryzacji. Mustang zrewolucjonizował rynek aut sportowych, a Bronco – segment pojazdów terenowych.
Oba auta miały od początku dawać radość z jazdy, oferując szerokie możliwości personalizacji i obecność w motorsporcie. Mustang pojawił się na torach wyścigowych, Bronco – w ekstremalnych rajdach terenowych, takich jak Baja 1000. Tak jak Mustang zrywał z utartymi schematami sportowego auta, tak Bronco zdefiniował na nowo, czym może być uniwersalna terenówka.
Dla kogo Ford Bronco? Jaka cena?
Nowa wersja Bronco to propozycja dla kierowców, którzy poszukują samochodu o wysokiej dzielności terenowej, ale nie chcą rezygnować z komfortu, technologii i stylu. Wersja Outer Banks doskonale sprawdzi się zarówno podczas weekendowych wypraw za miasto, jak i w codziennym użytkowaniu – oferując unikalne połączenie klasyki i nowoczesności.
Ceny Bronco (Outer Banks) zaczynają się od ok. 329 tys. zł.
Zobaczcie zdjęcia Forda Bronco w wersji Outer Banks: