Spis treści
Nowy Nissan LEAF
Jak przekonuje producent, nowy Nissan LEAF to symbol ewolucji elektromobilności. Od debiutu w 2011 roku model ten wyznaczał standardy w segmencie samochodów elektrycznych. Teraz powraca jako nowoczesny crossover, który łączy inteligentne technologie, wydajność i emocje z jazdy. – Nowy Nissan LEAF to kwintesencja DNA naszej marki: inteligentny, elegancki, stylowy i gotowy na nową generację kierowców samochodów elektrycznych. Dzięki zasięgowi do 622 km i zaawansowanym technologiom łączności łączy wygodę codziennego użytkowania z emocjami, których poszukują nasi klienci – powiedziała Clíodhna Lyons, wiceprezes Nissana ds. strategii i planowania produktów oraz usług w regionie AMIEO.
Aerodynamiczny crossover z japońskim rodowodem
Zaprojektowany w centrum projektowym Nissana w Atsugi (Japonia) i produkowany w Sunderland (Wielka Brytania), nowy LEAF przyjmuje formę dynamicznego crossovera. Jak opisuje producent, jego opływowa sylwetka osiąga współczynnik oporu powietrza Cd = 0,25, co przekłada się na większy zasięg i lepszą efektywność energetyczną.
Stylistyka nowego LEAF-a:
- zlicowane klamki i płynnie poprowadzona linia dachu,
- unikalna, trójwymiarowa sygnatura tylnych świateł,
- 19-calowe aerodynamiczne felgi,
- przyciemniany panoramiczny dach z subtelnym wzorem „LEAF”.
We wnętrzu znalazło się 437 litrów przestrzeni bagażowej, a elektrycznie otwierana klapa bagażnika, relingi dachowe oraz siedem dostępnych kolorów nadwozia zwiększają funkcjonalność i możliwości personalizacji.
Imponujący zasięg i szybkie ładowanie
Nowy LEAF dostępny jest z dwoma wariantami akumulatorów:
- 52 kWh – zasięg ponad 440 km,
- 75 kWh – zasięg do 622 km (WLTP).
Na autostradzie model przejedzie do 330 km przy 130 km/h lub 430 km przy 110 km/h, zużywając zaledwie 13,8 kWh/100 km. Dzięki obsłudze szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 150 kW, można odzyskać nawet 420 km zasięgu w 30 minut.
Dodatkowo LEAF obsługuje funkcję Vehicle-to-Load (V2L), umożliwiającą zasilanie zewnętrznych urządzeń mocą do 3,6 kW, oraz technologię Vehicle-to-Grid (V2G), która w przyszłości pozwoli oddawać energię do sieci.
Komfort i osiągi – nowoczesny napęd i zawieszenie
Zbudowany na modularnej platformie CMF-EV, wspólnej z modelem ARIYA, nowy LEAF oferuje płynne i dynamiczne prowadzenie. Zawieszenie MacPhersona z przodu i wielowahaczowe z tyłu zapewniają komfort zarówno w mieście, jak i na trasie.
Silnik elektryczny generuje moc 160 kW i moment obrotowy 355 Nm, co pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,6 s. Kierowca może korzystać z systemu ePedal Step umożliwiającego jazdę z użyciem jednego pedału oraz z adaptacyjnego tempomatu ProPILOT Assist z funkcją Navi-link.
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
Nowy Nissan LEAF został wyposażony w szeroki pakiet systemów wspomagania kierowcy, które zwiększają bezpieczeństwo i komfort jazdy. Obejmuje on m.in.:
- inteligentne hamowanie awaryjne,
- monitorowanie martwego pola,
- ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu,
- system kamer 360° 3D z „widokiem przez maskę”,
- system kontroli odległości z rekuperacją energii.
Cyfrowy ekosystem i usługi Google
Na pokładzie znalazł się nowy system NissanConnect z wbudowanymi usługami Google. Oferuje on:
- Mapy Google z planowaniem postojów na ładowanie,
- Asystenta Google do sterowania głosem,
- Sklep Google Play z aplikacjami i usługami multimedialnymi.
Dwa 14,3-calowe wyświetlacze tworzą w pełni cyfrowy kokpit, a aplikacja NissanConnect Services umożliwia zdalne sprawdzanie stanu akumulatora, planowanie podróży i wstępne ogrzanie kabiny.
Nowy Nissan LEAF. Produkcja, dostępność i cena
Produkcja nowego Nissana LEAF rozpocznie się jeszcze w 2025 roku w Sunderland. 20 proc. energii wykorzystywanej w procesie pochodzić będzie ze źródeł odnawialnych. Przedsprzedaż ruszy przed końcem 2025 roku, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów na wiosnę 2026 roku. Szczegóły dotyczące polskiego rynku, w tym cen, zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.