Spis treści
- Leapmotor B10. Nowy gracz w popularnym segmencie
- Leapmotor B10: wymiary i stylistyka
- Napęd i zasięg modelu Leapmotor B10
- Wersje wyposażenia
- Partnerstwo technologiczne i bezpieczeństwo
- Leapmotor B10 - tani SUV. Jaka cena w Polsce?
- Leapmotor - co to za marka
- Leapmotor C10 i T03: nowy samochód za 200 zł miesięcznie
Leapmotor B10. Nowy gracz w popularnym segmencie
Segment C to obecnie największy pod względem sprzedaży i najszybciej rozwijający się obszar rynku motoryzacyjnego w Europie. Wraz z rosnącym udziałem samochodów elektrycznych, szczególnie modeli typu SUV, konkurencja w tej klasie staje się coraz bardziej zacięta. Leapmotor B10 ma wyróżniać się połączeniem nowoczesnych technologii, funkcjonalnego wnętrza oraz konkurencyjnej ceny.
Leapmotor B10: wymiary i stylistyka
Model B10 ma 4515 mm długości, 1885 mm szerokości i 1655 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2735 mm. Stylistyka nadwozia łączy opływowe linie z dynamicznymi proporcjami, a wnętrze zaprojektowano z myślą o przestronności i elastyczności. Samochód oferuje m.in. 14,6-calowy ekran dotykowy, konfigurowalny układ siedzeń oraz liczne schowki – w sumie 22.
Producent podkreśla, że B10 jest jednym z najbardziej przestronnych modeli w swojej klasie. Przestrzeń na nogi z tyłu wynosi 2390 mm, szerokość tylnej kanapy – 1400 mm, a przestrzeń nad głową – ponad 1 metr zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Napęd i zasięg modelu Leapmotor B10
Leapmotor B10 napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 218 KM i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund, a jego prędkość maksymalna to 170 km/h.
Dostępne są dwie wersje akumulatorów:
- 56,2 kWh – zasięg do 361 km (WLTP),
- 67,1 kWh – zasięg do 434 km (WLTP).
Obie wersje obsługują ładowanie prądem zmiennym (AC) o mocy 11 kW. Większy akumulator można ładować z mocą do 168 kW w trybie DC – od 30 do 80 proc. w około 20 minut.
Przedstawiciele marki podkreślają, że model B10 został wyposażony w szereg systemów wspomagających kierowcę (ADAS), w tym m.in. kamery 360 stopni, aktywny tempomat, system utrzymania pasa ruchu oraz funkcje autonomicznej jazdy poziomu L2. System operacyjny LEAP OS 4.0 Plus zapewnia cyfrowy kokpit 3D, możliwość personalizacji interfejsu i zdalną obsługę za pomocą aplikacji mobilnej. Od grudnia 2025 r. samochód będzie wspierał Apple CarPlay i Android Auto – aktualizacja ma być dostępna w formie OTA.
Wersje wyposażenia
Samochód będzie oferowany w dwóch wersjach:
- LIFE – zawiera m.in. panoramiczny dach, 18-calowe felgi aluminiowe, pełen pakiet systemów ADAS i system kamer 360°,
- DESIGN – rozszerza wyposażenie o tapicerkę z ekoskóry, podgrzewane i wentylowane fotele z elektryczną regulacją, oświetlenie ambientowe oraz dodatkowe elementy komfortu.
Partnerstwo technologiczne i bezpieczeństwo
Platforma LEAP3.5, na której oparty jest model B10, powstała przy udziale koncernu Stellantis, który wspiera rozwój marki Leapmotor na rynkach globalnych. Producent zapowiada również, że samochód będzie dążyć do uzyskania pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Konstrukcja nadwozia opiera się na klatce z wysokowytrzymałej stali, a na pokładzie znajduje się 17 funkcji wspomagających jazdę.
Leapmotor B10 - tani SUV. Jaka cena w Polsce?
Oficjalne ceny Leapmotor B10 w Polsce nie są jeszcze znane, ale media szacują, że model może kosztować 135-140 tys. Biorąc pod uwagę państwową dopłatę NaszEauto do zakupu samochodu elektrycznego, B10 będzie można kupić za mniej niż 100 tys. zł.
To nie koniec nowości od Leapmotor. Jak donosi dziennik.pl, wkrótce w Europie mają zadebiutować jeszcze dwa tylnonapędowa modele: B01 (sedan) oraz B05 (hatchback).
Leapmotor - co to za marka
Leapmotor to chiński producent elektrycznych samochodów osobowych działający od 2015 roku. Pod koniec 2023 roku ogłoszono, że Stellantis (francusko-włosko-amerykański koncern, właściciela takich marek jak Opel, Fiat czy Alfa Romeo) zainwestuje w Leapmotor około 1,5 mld euro w celu nabycia około 21 proc. udziałów chińskiej firmy. Umowa obejmowała również utworzenie Leapmotor International z siedzibą w Amsterdamie, spółki joint venture z większością udziałów (51/49) należących do Stellantis, z wyłącznymi prawami do eksportu i sprzedaży, a także wytwarzania produktów Leapmotor poza "Wielkimi Chinami". Spółka rozpoczęła działalność w Europie we wrześniu 2024 r. i planuje rozszerzyć działalność na Indie, Azję i Pacyfik, Bliski Wschód, Afrykę i Amerykę Południową. Gama Leapmotor International będzie konkurować z chińskimi markami obecnymi już w Europie.
Leapmotor, który pozycjonuje się jako "wiodący chiński start-up z segmentu zrównoważonych i przystępnych cenowo rozwiązań w zakresie pojazdów elektrycznych (NEV)", osiągnął rekordową sprzedaż w maju 2025 roku, sprzedając w Chinach 45 067 samochodów. Ten rekordowy wynik oznacza wzrost o 9,82 proc. w porównaniu z kwietniem 2025 roku. W maju najlepiej sprzedającym się modelem był SUV Leapmotor C10, dostępny także w sprzedaży w Polsce.
Leapmotor C10 i T03: nowy samochód za 200 zł miesięcznie
W lutym 2025 r. marka Leapmotor rozpoczęła sprzedaż w Polsce. - Przygotowaliśmy dla polskich klientów wyjątkową ofertę na zaawansowane technologicznie samochody elektryczne marki Leapmotor, które przenoszą próg dostępu do elektromobilności na zupełnie nowy poziom. Wraz z rozpoczęciem sprzedaży, klienci w Polsce mogą cieszyć się miejskim samochodem T03 w abonamencie w cenie miesięcznego biletu komunikacji miejskiej w Warszawie – zapowiadał Adam Męciński, dyrektor marki Leapmotor w Polsce.
Mały, miejski Model T03 dostępny jest za nawet 44 900 zł w programie NaszEauto, z kolei Model C10 EV Style od 123 200 zł z uwzględnieniem maksymalnej 40-tysięcznej dopłaty.
Decydując się na 24-miesięczny leasing (10 tys. km przebiegu rocznie) przy 44-proc. wpłacie własnej (37 tys. zł brutto w przypadku konsumentów, które może pokryć dopłata z programu NaszEauto) miesięczna rata wyniesie 189 zł (koszt wspomnianego biletu miesięcznego w Warszawie to 230 zł).
Modele Leapmotor C10 i T03: